Przednie zaciski

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Przednie zaciski

Post autor: vwquantum » 30 gru 2011, 19:44

Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.

m@ciek napisał:
panowie nie orientujecie się czy istnieją zestawy regeneracyjne do zacisków chodzi mi konkretnie o te gumy w których są te śruby tuleje przykręcane do jarzma wybiły mi się i trzaskają :/
czy może lepiej jakieś inne zaciski tylko z jakiego innego auta podejdą chodzi mi o komplet zacisk + jarzmo

chris napisał:

Zaciski podejdą z paska b2 5 garowego a jeśli nie to ze zwrotnicą, jeśli można to tak nazwać. A że zaciski z 5 garowca są ciężkie do dostania..., to poza tym za tym idzie wymiana tarcz na 256. Ale... Można jeszcze inne zaciski z VAG założyć tyle że to są spore koszta. Bo z tymi zaciskami to syzyfowa praca starych nie da się tak ogarnąć żeby się nie zapiekały raz na jakiś czas itp.

vwquantum napisał:
W mojej coupe w trakcie hamowania do zatrzymania pod koniec potrafi stuknąć w kole.
Częściej stukało gdy zatrzymam się i ruszę i wtedy stuk. Jeden solidny stuk.

Okazało się że ten od zewnętrznej strony klocek hamulcowy ma luz w jarzmie. Drugiego przy tłoczku nie dało się ruszyć.
Klocki kupowane w dani jakieś dziwnej firmy :)

zobacz krótki filmik:
http://w134.wrzuta.pl/film/5EfANRyu88T/bez_nazwy

Okazało się że obudowa klocka hamulcowego jest z miękkiego materiału i po czasie się lekko wyklepuje. Na spawałem punktowo, pod szlifowałem na gładko i teraz nie stuka. Zrobiłem to tylko w jednym kole. Po paru miesiącach zaczął stukać klocek w drugim kole :)

Awatar użytkownika
rufik79
Posty: 31
Rejestracja: 20 maja 2012, 13:41
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: Przednie zaciski

Post autor: rufik79 » 23 maja 2012, 7:28

żeby klocki nie stukały są przecież zabezpieczenia http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop ... d=5fb0c15f. Chociaż prawda jest taka że u mnie w lewym kole wytrzymały tydzień :)

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Przednie zaciski

Post autor: vwquantum » 23 maja 2012, 14:33

to ze sa to ja wiem ale one nie dawaly rady. Za duzy luz.

Awatar użytkownika
Monter
Support Team
Posty: 792
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 1114840
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Re: Przednie zaciski

Post autor: Monter » 25 cze 2012, 6:43

Nie będę nowego tematu zakładał, a muszę się podpytać bo zgłupiałem...
Zakładam zaciski z Audi, chciałem je zregenerować i o ile z tyłem nie mam problemu bo jest ATE 38 i się zgadza wszystko, to na przednich oznaczeń jest brak. Średnica tłoczka na zewnątrz to 58mm... Taki tłoczek nie występuje, w ATE, jest za to 57mm. Przyjąłbym, że mogłem źle przyłożyć suwmiarkę, trochę rdzy, itp, stąd mój zły odczyt... ale w katalogach dla nr vin auta podają wszędzie 54mm i już w ogóle nie wiem jakie ew. zamówić zestawy naprawcze.

W związku z tym pytanie, jak się mierzy poprawnie średnicę tłoczka. Bo zawsze myślałem, że obwód na zewnątrz.
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord

vwmaniak
Posty: 108
Rejestracja: 24 lut 2012, 17:42
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 2.0 115KM
Lokalizacja: Łódź

Re: Przednie zaciski

Post autor: vwmaniak » 26 cze 2012, 17:06

Wczoraj spinałem zestaw przednich hamulców na kolumnie testowej, ogółem zamiar był taki aby poskładać to z własnych zasobów... Efekt jest taki:
kolumno zwrotnica - b2
piasta - b2
jarzmo - audi b2 90
zacisk - audi b2 90
tarcza - wentylowana, passat b3 gt 256mm (podajże)
W jarzmie tarcza mieści się na styczek, ale się mieści.
A tłoczek zmierzę wieczorkiem to może Ci Monter jakoś pomogę.

Dodatkowe wnioski: Jarzma od passata b3 i golfa 3 nie pasują ( za szeroki rozstaw śrub)
R5 jest tak cholernie męska , że nawet jak by nie miała innych zalet to sam dźwięk wystarczająco uzasadnia jej istnienie

Awatar użytkownika
rufik79
Posty: 31
Rejestracja: 20 maja 2012, 13:41
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: Przednie zaciski

Post autor: rufik79 » 13 lip 2012, 16:43

wykonałem naprawę domowym sposobem i zaciski przestały się tłuc. Pod te oryginalne blaszki podłożyłem( dokładnie wbiłem młoteczkiem:) wycięte z cienkiej blachy prostokąty o takich samych wymiarach. I hula jak ta lala

Awatar użytkownika
rufik79
Posty: 31
Rejestracja: 20 maja 2012, 13:41
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Dzierżoniów

Re: Przednie zaciski

Post autor: rufik79 » 21 wrz 2012, 21:05

tak nie powinny być założone zabezpieczenia klocków(fot 1 i 2) bo nawet jak wbiłem pod nie blaszkę (ta jaśniejsza ) to i tak po jakimś czasie zaczęło dzwonić. Ucho zabezpieczenia powinno być pod tą obudową tłoczka.
Naprawa bajecznie prosta (fot 1) :
1. śrubokrętem odsuwamy lekko tłoczek od klocków
2. odkręcamy mocowania - 2 śruby na imbus w gumowych kapturkach, śruby powinny wykręcić się same bez tulejki, śruby czyścimy i smarujemy.
3 ściągamy obudowę tłoczka
4. poprawiamy klocki i zabezpieczenia
5. montujemy obudowę tłoczka tak żeby ucho zabezpieczenia było pod nią
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Odpowiedz