Rozdzielacz/ korektor siły hamowania
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Rozdzielacz/ korektor siły hamowania
Witam oddałem ostatnimi czasy paska do mechanika na ogólny przegląd i pośród różnych smaczków typu łożyska i elementy gumowo-metalowe dowiedziałem się, że padł właśnie korektor siły hamowania choć nie jestem na 100% pewien czy to to bo mówili, że jest to urządzenie które wspomaga hamowanie przy załadowanym tyle auta. Podobno, że się to zapiekło o teraz nie działa jak należy, za nowy wołają 900zł z wymianą. Więc moje pytanie brzmi czy konieczna jest wymiana tego ustrojstwa? Jakie mogą być ewentualne następstwa i czy ewentualnie można jakoś to obejść i żyć bez tego?
- Danielloo
- Administrator
- Posty: 369
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 10520160
- Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka
Re: Rozdzielacz/ korektor siły hamowania
Jeśli nie wozisz autem duzych cieżarów czy całej rodziny z bagazami a korektor nie cieknie i rurki hamulcowe do i od niego są zdrowe to nie ruszać.
W najgorszym wypadku można go zastąpić złączkami i połączyć sztywno linie ,lecz siła hamowania na tyłku będzie za duża i moze blokować koła.
Skutecznym rozwiazaniem rowniez jest pompa hamulcowa od Scirocco mk2 z wbudowanymi dławikami na oś tylną. lecz wtedy polecam wymiane wszystkich rurek i przewodów elastycznych w układzie .
W najgorszym wypadku można go zastąpić złączkami i połączyć sztywno linie ,lecz siła hamowania na tyłku będzie za duża i moze blokować koła.
Skutecznym rozwiazaniem rowniez jest pompa hamulcowa od Scirocco mk2 z wbudowanymi dławikami na oś tylną. lecz wtedy polecam wymiane wszystkich rurek i przewodów elastycznych w układzie .
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Rozdzielacz/ korektor siły hamowania
autem będę dojeżdżać na studia więc będzie jeżdżone 5 osób + trochu bagażu więc chyba warto coś z tym zrobić, poza tym wolał bym mieć wszystko sprawne, żeby potem nie mieć przykrej niespodzianki na drodze. Czyli jeżeli nie uda się tego uratować to zostaje mi szukać albo z passata i zmienić tylko korektor albo ze scirocco i zmiana pompy i całego układu hamulcowego tak?
ta pompa do scirroco to http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-vw-sc ... 66623.html takie coś czy jakaś inna?
E: a korektor z paska b3/b4 by podszedł czy nie bardzo? bo widzę, że są bardziej dostępne i ceny też nie zabijają
ta pompa do scirroco to http://allegro.pl/pompa-hamulcowa-vw-sc ... 66623.html takie coś czy jakaś inna?
E: a korektor z paska b3/b4 by podszedł czy nie bardzo? bo widzę, że są bardziej dostępne i ceny też nie zabijają
- Danielloo
- Administrator
- Posty: 369
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 10520160
- Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka
Re: Rozdzielacz/ korektor siły hamowania
sprawdź jeszcze jak auto sie zachowuje załadowane po brzegi czy nie ma problemu z hamowaniem. Jesli nie cieknie przy korektorze ja bym nie ruszał.
A pompa od Sciro taka : http://allegro.pl/vw-scirocco-1-8-8v-po ... 85646.html widoczny dławik pierwszej sekcji
A pompa od Sciro taka : http://allegro.pl/vw-scirocco-1-8-8v-po ... 85646.html widoczny dławik pierwszej sekcji
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Rozdzielacz/ korektor siły hamowania
dzięki przy najbliższej okazji sprawdzę wszystko i dam znać.
z tą pompą od scirocco będzie taki sam efekt rozumiem? nie wiesz jaki orientacyjnie był by koszt przerobienia/ wymiany wszystkich rurek i przewodów w układzie?
patrzyłem w "Sam naprawiam" ale nie znalazłem nic na temat tego korektora siły hamowania, a wg. ETKi numery części nie zgadzają się ani z A80 B2 ani golf mk2 ani jetta ani passat B3
może ktoś miał już podobny problem i jakieś tańsze a dobre rozwiązanie znalazł?
z tą pompą od scirocco będzie taki sam efekt rozumiem? nie wiesz jaki orientacyjnie był by koszt przerobienia/ wymiany wszystkich rurek i przewodów w układzie?
patrzyłem w "Sam naprawiam" ale nie znalazłem nic na temat tego korektora siły hamowania, a wg. ETKi numery części nie zgadzają się ani z A80 B2 ani golf mk2 ani jetta ani passat B3
może ktoś miał już podobny problem i jakieś tańsze a dobre rozwiązanie znalazł?
- miedzwin
- Posty: 29
- Rejestracja: 05 sty 2012, 1:02
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wilno
Re: Rozdzielacz/ korektor siły hamowania
Jeszcze jak ojciec jeździł paskiem, to miał jakiś problem z tym korektorem hamowania (jeżeli chodzi to o jakieś pudełko w okolicy tylnego prawego koła). W warsztacie powiedzieli mu połączyć przewody hamulcowe "na krzyż", więc od tej pory passat z tym jeździ. Sam dojeżdżam na studia w 5 osób + bagaż, ale jakoś nie zauważyłem, żeby coś źle działało.
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Rozdzielacz/ korektor siły hamowania
zapomniałem napisać a problem w sumie rozwiązany korektor udało się naprawić fachmanom w warsztacie był na szczęście tylko zastany bo wcześniej auto nie woziło ciężarów. Teraz czy puste auto czy pełny załadunek nie dzieją się dziwne rzeczy czy mokro czy sucho na drodze.