Strona 1 z 4
Tarcza 256mm z przodu
: 04 kwie 2013, 8:04
autor: Monter
Fabrycznie z przodu po 85 w mocniejszych wersjach były tarcze wentylowane 256mm zamiast 239mm.
W przypadku golfów z tego co kojarzę były inne zwrotnice. Ze względu na rozstaw otworów montażowych zacisków czy odsadzenie od osi piasty?
Jak to się ma w przypadku B2? Czy kolumna amortyzatora jest taka sama dla obu rodzajów zacisku? I wystarczy zacisk zmienić?
To że jakaś tam drobna różnica w kolumnie między wersją ze wspomaganiem, a bez jest, to wiem.
Re: Tarcza 256mm z przodu
: 04 kwie 2013, 10:31
autor: vwquantum
W quantumie mam wentylowane. Zacisków nie zmieniałem- ori 5cyl. (w dawcy była tarcza niewentylowana). A jaki rozmiar tarcz to nie pamiętam. Jedyne co wiem to miałem problem z doborem klocków bo ciasno było je wcisnąć
Co etka mówi o seryjnych wentylowanych i zaciskach do nich?
Wg. mnie jeżeli zacisk miał być inny w 256 to prawdopodobnie jarzmo też.
Odnośnie kolumn to sam mam zagadkę:Różnica w kształcie kolumn jest dla tego że:
- 82-85 a po liftowe
- 4 a 5 cylindrowe
- wspomaganie a bez
Kolumny pomierzyłem i okazało się że są identyczne na wysokości i także ET jest identyczne. Więc zdaje mi się że po prostu wyprodukowali ciut mocniejszą konstrukcjynie bo patrząc się na tą z prawej wydaje się byc mało wytrzymalsza w częsci mocowania "zwrotnicy"
Re: Tarcza 256mm z przodu
: 04 kwie 2013, 10:42
autor: Monter
u Ciebie najpewniej 239mm, były wersje lite i wentylowane. Pod to idzie zacisk VW TYP II. W sumie wystarczy tylko klocki na cieńsze wymienić
ETKA mówi tyle, że są różne zaciski... na zasadzie porównań przez zamienniki itp wychodzi mi, że przy 256mm powinny być zaciski Girling takie jak np w Audi 100 C3... ale to za dużo przejść po drodze i potrzebuję jakąś sprawdzoną i pewną informację
Re: Tarcza 256mm z przodu
: 04 kwie 2013, 13:00
autor: biju
Jak chcesz 256 to zaciski z jarzmami z audi b2. W golfach byly inne zwrotnice bo przy tarczach 256 i 280 mozna bylo odkrecic jarzma zacisku a w 239 byly razem ze zwrotnica. Zaciski pasuja z golfow 2,3 , passatow itp ale ciezko o zwrotnice bo u nas byl mniejszy rozstaw srub.
Re: Tarcza 256mm z przodu
: 04 kwie 2013, 13:05
autor: Monter
czyli w moim przypadku najszybciej i najtaniej będzie jak sobie dorobię adapter pod moje zaciski z Audi i do tego założę tarcze 280mm...
Dziękuję za pomoc
Re: Tarcza 256mm z przodu
: 05 kwie 2013, 5:34
autor: biju
Dokładnie, szkoda czasu na kombinacje z 256 chyba że leżą na półce
Re: Tarcza 256mm z przodu
: 07 kwie 2013, 13:26
autor: Danielloo
Opel Omega B Zacisk przedni chyba Lucas albo Girling , Jarzmo z takim samym rozstawem jak w B2 , pod tarczę 280mm,
tarcza z corrado g60 280mm na 4x100 i hamowanie jest , jedyną przeróbką jest rozwiercenie któregos gwintu mocujacego jarzmo , tylko nie pamiętam czy w zwrotnicy czy jarzmie, lecz da sie to wszystko połączyc i takiego zestawu sam bede szukał. takie same swapy pasują do Mk1 i scirocco
jeśłi chodzi o wentylowane 256 to kolejno Astra F , Corsa ,Tigra i vectra B maja taki sam rozstaw srub mocujacych jarzmo
pozdrrr
Re: Tarcza 256mm z przodu
: 07 kwie 2013, 19:35
autor: Monter
ooo dzięki ;] znajomy rozbiera jakąś omę na części to zobaczę, może jeszcze ma zaciski...
Tarcze wezmę z GIII VR6 i zrobię nawiert na 4x100 (są za dziękuję, więc na razie takie będą)
Re: Tarcza 256mm z przodu
: 07 kwie 2013, 20:21
autor: Monter
To tak gdyby rzeczywiście ktoś chciał pójść grubiej w 4x100
Ceny zamienników, a nie brembo
g60_disk.jpg
od ok. 120zł za sztukę
renault_300_disk.jpg
od ok. 175zł za sztukę
mini_294_disk.jpg
od ok. 235zł na sztukę
mini_316_disk.jpg
od ok. 270zł za sztukę (raczej na zamówienie)
Re: Tarcza 256mm z przodu
: 08 kwie 2013, 20:15
autor: Monter
Danielloo pisze:Opel Omega B Zacisk przedni chyba Lucas albo Girling , Jarzmo z takim samym rozstawem jak w B2 , pod tarczę 280mm
Mówiłeś o czymś takim?
omega_b_zaciski.jpg