Naprawa folii od liczników.

Borys
Posty: 667
Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Tlen: szborys@tlen.pl
Lokalizacja: Chojnów/Legnica

Naprawa folii od liczników.

Post autor: Borys » 12 mar 2015, 15:56

Czy ktoś z was naprawiał tą folię niebieską od liczników albo zlecał to komuś? Bo przy demontażu takiej foli oderwałem ścieżkę od obrotomierza... :oops:

Awatar użytkownika
theTomasso
Posty: 124
Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1976
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Zamość - POLAND

Re: Naprawa folii od liczników.

Post autor: theTomasso » 12 mar 2015, 16:17

jak tylko jedna ścieżka to zrób obejście kabelkiem
kiedyś próbowałem coś takiego lutowac ale nie bardzo mi szło

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Naprawa folii od liczników.

Post autor: maro0912 » 12 mar 2015, 17:00

ja mam porobione obejścia w paru miejscach ale strasznie trudno to lutować i trzeba bardzo cienkie kable żeby coś z tego było
jak masz jakieś zdolności w obsłudze lutownicy i dużo cierpliwości to powinieneś sobie poradzić
Obrazek

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Naprawa folii od liczników.

Post autor: vwquantum » 12 mar 2015, 17:38

Kiedyś bawiłem się zegarami.
Lutownica punktowa, oczyscic miejsca lutowania na sciezce i zabielic kalafonią lub innym środkiem do odświeżania cyny. Zrobic to samo na końcówkach kabelków. Końcówki kabli wcześniej spłaszczyc używając do tego młotka na twardym. Będzie większa powierzchnia styku.
Nanieśc troszkę cyny w miejscach lutowania na ścieżce. Dodac cyny na końcówkach kabli i dobrze rozgrzac końcówkę kabla i przylutowac. Musi złapac za pierwszym razem :) Można później dołożyc trochę rozgrzanej cyny.
Na końcu przykleic dobrą taśmę izolacyjną na wierzch.

Borys
Posty: 667
Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Tlen: szborys@tlen.pl
Lokalizacja: Chojnów/Legnica

Re: Naprawa folii od liczników.

Post autor: Borys » 12 mar 2015, 17:44

Chyba szybciej będzie odłożyć na nowe liczniki :)

Awatar użytkownika
wonski
Posty: 76
Rejestracja: 28 gru 2013, 12:02
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1984
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 8391413
Lokalizacja: Ozorków

Re: Naprawa folii od liczników.

Post autor: wonski » 31 maja 2015, 16:57

Trochę późno, ale odpowiem ;)
Jest dokładnie tak jak vwquantum napisał - kupa cierpliwości jest potrzebna, bo przy mocniejszym rozgrzaniu zaczyna się topic wszystko wokół.
Miałem podobny problem - puściła mi całkowicie masa (i to w dodatku w trakcie jazdy...). Prócz prędkościomierza nie działało nic. A później jeszcze plusowy od diody kierunków.
Ja użyłem starych, cienkich kabelków (chyba) telefonicznych :)
Obrazek
I tak najśmieszniej było, kiedy przerwał mi się przewodzik we wskaźniku temperatury :D
Obrazek

A w ogóle, Borys, zadziałałeś coś w temacie? :)

Borys
Posty: 667
Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Tlen: szborys@tlen.pl
Lokalizacja: Chojnów/Legnica

Re: Naprawa folii od liczników.

Post autor: Borys » 01 cze 2015, 18:12

Nie, jeżdżę z licznikami od diesla bez obrotomierza dalej, coś na wakacjach podziałam, bo teraz sesja się zbliża ...

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Naprawa folii od liczników.

Post autor: vwquantum » 01 cze 2015, 21:21

wonski pisze:Trochę późno, ale odpowiem ;)
przy mocniejszym rozgrzaniu zaczyna się topic wszystko wokół.
dla tego napisałem to:
oczyścić miejsca lutowania na ścieżce i zabielić kalafonią lub innym środkiem do odświeżania cyny. Zrobić to samo na końcówkach kabelków.

Wtedy nic się nie topi i lutuje się w ułamku sekundy!


Odpowiedz