Naprawa folii od liczników.
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Naprawa folii od liczników.
Czy ktoś z was naprawiał tą folię niebieską od liczników albo zlecał to komuś? Bo przy demontażu takiej foli oderwałem ścieżkę od obrotomierza...
- theTomasso
- Posty: 124
- Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1976
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość - POLAND
Re: Naprawa folii od liczników.
jak tylko jedna ścieżka to zrób obejście kabelkiem
kiedyś próbowałem coś takiego lutowac ale nie bardzo mi szło
kiedyś próbowałem coś takiego lutowac ale nie bardzo mi szło
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Naprawa folii od liczników.
ja mam porobione obejścia w paru miejscach ale strasznie trudno to lutować i trzeba bardzo cienkie kable żeby coś z tego było
jak masz jakieś zdolności w obsłudze lutownicy i dużo cierpliwości to powinieneś sobie poradzić
jak masz jakieś zdolności w obsłudze lutownicy i dużo cierpliwości to powinieneś sobie poradzić
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa folii od liczników.
Kiedyś bawiłem się zegarami.
Lutownica punktowa, oczyscic miejsca lutowania na sciezce i zabielic kalafonią lub innym środkiem do odświeżania cyny. Zrobic to samo na końcówkach kabelków. Końcówki kabli wcześniej spłaszczyc używając do tego młotka na twardym. Będzie większa powierzchnia styku.
Nanieśc troszkę cyny w miejscach lutowania na ścieżce. Dodac cyny na końcówkach kabli i dobrze rozgrzac końcówkę kabla i przylutowac. Musi złapac za pierwszym razem Można później dołożyc trochę rozgrzanej cyny.
Na końcu przykleic dobrą taśmę izolacyjną na wierzch.
Lutownica punktowa, oczyscic miejsca lutowania na sciezce i zabielic kalafonią lub innym środkiem do odświeżania cyny. Zrobic to samo na końcówkach kabelków. Końcówki kabli wcześniej spłaszczyc używając do tego młotka na twardym. Będzie większa powierzchnia styku.
Nanieśc troszkę cyny w miejscach lutowania na ścieżce. Dodac cyny na końcówkach kabli i dobrze rozgrzac końcówkę kabla i przylutowac. Musi złapac za pierwszym razem Można później dołożyc trochę rozgrzanej cyny.
Na końcu przykleic dobrą taśmę izolacyjną na wierzch.
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: Naprawa folii od liczników.
Chyba szybciej będzie odłożyć na nowe liczniki
- wonski
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 gru 2013, 12:02
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 1.8 90KM
- Gadu-Gadu: 8391413
- Lokalizacja: Ozorków
Re: Naprawa folii od liczników.
Trochę późno, ale odpowiem
Jest dokładnie tak jak vwquantum napisał - kupa cierpliwości jest potrzebna, bo przy mocniejszym rozgrzaniu zaczyna się topic wszystko wokół.
Miałem podobny problem - puściła mi całkowicie masa (i to w dodatku w trakcie jazdy...). Prócz prędkościomierza nie działało nic. A później jeszcze plusowy od diody kierunków.
Ja użyłem starych, cienkich kabelków (chyba) telefonicznych
I tak najśmieszniej było, kiedy przerwał mi się przewodzik we wskaźniku temperatury
A w ogóle, Borys, zadziałałeś coś w temacie?
Jest dokładnie tak jak vwquantum napisał - kupa cierpliwości jest potrzebna, bo przy mocniejszym rozgrzaniu zaczyna się topic wszystko wokół.
Miałem podobny problem - puściła mi całkowicie masa (i to w dodatku w trakcie jazdy...). Prócz prędkościomierza nie działało nic. A później jeszcze plusowy od diody kierunków.
Ja użyłem starych, cienkich kabelków (chyba) telefonicznych
I tak najśmieszniej było, kiedy przerwał mi się przewodzik we wskaźniku temperatury
A w ogóle, Borys, zadziałałeś coś w temacie?
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: Naprawa folii od liczników.
Nie, jeżdżę z licznikami od diesla bez obrotomierza dalej, coś na wakacjach podziałam, bo teraz sesja się zbliża ...
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Naprawa folii od liczników.
dla tego napisałem to:wonski pisze:Trochę późno, ale odpowiem
przy mocniejszym rozgrzaniu zaczyna się topic wszystko wokół.
oczyścić miejsca lutowania na ścieżce i zabielić kalafonią lub innym środkiem do odświeżania cyny. Zrobić to samo na końcówkach kabelków.
Wtedy nic się nie topi i lutuje się w ułamku sekundy!
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68