Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.
Tomasz napisał:
Czy podejdzie tempomat do wszystkich silników? Czy przypasuje np od golfa II? Jak to się podłącza?
vwquantum napisał:
zaczniemy od silnika:
Pasują tempomaty od audi które mają silniki 5cylindrowe i można pod pasować też do 4cylindrowego ale zawsze jest ale musi być z mechanicznym wtryskiem bo na przepustnicy jest taka kulka na która nachodzi to cięgno od tej gruszki podciśnieniowej która zaciąga linke i przytrzymuje i popuszcza. Na siłę można było by zrobić do diesla zamocować kulke do przepustnicy tam gdzie linka jest i tyle
Nie orientuje się jak pasi to od golfow bo nigdy nie widziałem w golfach ...
Części:
metalowa prowadnicza do tego cięgna można wyrezac z normalnego pręta...
gruszka podciśnieniowa
mocowanie tej gruszki do silnika
wężyk który idzie z tej gruszki do kompresorka (pasuje od sharana i innych tego typu, oczywiście audi też.)
trójnik i kolejny wężyk leci do zaworków na pedałach które kosztują jak dobrze pamiętam ok. 70zł w aso
Wciskając sprzęgło lub hamulec otwieramy układ z którego ucieka podciśnienie.
Potrzebujemy sterownik, który umiejscowiony jest przy nogach przedniego pasażera.
Następne to oczywiście manetka. I kabelki które idą do sterownika i kompresorka.
I ostatnia rzecz. Na zegarach z tyłu jest malutka kość z dwoma wsuwkami. I to pobiera jaką prędkość mamy nazywa się to chyba fachowo czujnik indukcyjny. Tempomat działa dopiero od 40-50 km/h jakoś tak.
edit:
zobaczyłem w etce, było w dieslach wiec tylko rezać:)
taki kompresorek:
i taki sterownik, mój wygląda tak:
tył moich oryginalnych zegarów nie mam ale znalazlem te które chcę zaadoptować bo są z mfa ale to nie ważne, chciałem ci pokazać gdzie jest ten czujnik indukcyjny. Tam gdzie jest to żółte. Faktycznie to jest tylko zaślepka ale bardzo podobnie wygląda i ma wystające dwie wsuwki
jak by ktoś rezał to pisać wezme się w garść i poskanuje schematy.
Potrzeba też manetkę.
Na manetkach z usa zamiast auf jest napisane RES a po lewej SET .
Tempomat
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Tempomat
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68