Podłączenie fabrycznych halogenów

Awatar użytkownika
Tomasz
Administrator
Posty: 453
Rejestracja: 21 gru 2011, 14:47
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1985
silnik: 1.6D 54KM
Lokalizacja: Kraków / Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Podłączenie fabrycznych halogenów

Post autor: Tomasz » 05 sty 2012, 13:53

Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.

motomaniak napisał:

W swoim passku nie miałem fabrycznie halogenów, chcę je teraz zamontować, a nie bardzo wiem jak się za to zabrać (chciałoby się to zrobić tak jak fabryka robiła :P ).

W związku z tym chciałbym się dowiedzieć jak to wszystko podłączyć i jak to było oryginalnie zrobione, może być opis, chociaż wiadomo że najlepiej by było jakby ktoś jakiś schemat elektryczny do tego pokazał (ja nic nie znalazłem niestety). Z góry dzięki.

Potrzebuje jeszcze wiedzieć jaki przekaźnik do tego trzeba?

Danielloo napisał:

Masz tu taki schemacik na szybko :) Te dwa plusy co idą z akumulatora bierzesz z kasety bezpieczników. Od tyłu po lewej stronie kaseta ma pare wyjść wolnych plusowych a po prawej minusowe, ale ten jeden minus lepiej wpiąć w taki rozgałęźnik po lewej stronie przykręcony do blachy przewód plusowy i minusowy od halo musi mieć większy przekrój niż ten od włącznika . Przewód minusowy od halo wpinasz w wiązke powinieneś mieć na lewej podłużnicy wiązke i tam gruby brązowy minusowy kabel wpinasz sie w niego. Do włącznika też bierzesz plus z kasety cieńszym już przewodem i potem do przekaźnika , nic trudnego :) choć sie przyznam że chwile mi zajęlo rozkminienie tego
Obrazek

tak dokładnie wygląda to u mnie instalacja fabryczna z przedlifta (przekaźnik 12V 15A) :
Obrazek
Obrazek

Damianko napisał:

zwykły przekaźnik 12V. W każdym sklepie elektronicznym do dostania w cenie kilka/kilkanaście zł. Zależy ile ampoer ma wytrzymać ale w twoim wypadku teoretycznie potrzebujesz 10A, żeby było z zapasem to 15 a 20 to już nie do zatrzymania ;)
I przypadkiem nie próbuj oszczędzać na przekroju przewodów zasilających halogeny bo te załączające przekaźnik to mogą byc jak nitki.

No chyba że chcesz tam wkładać żarówki 100W to wtedy potrzebujesz co najmniej 20A

Zdjęcie poglądowe
Obrazek


A jeśli chcesz wszystko ładnie i szybko zrobić zaopatrz się w takie coś jeszcze

http://conda.pl/product.php?id=63&k=4&pk=22&ppk=0

motomaniak napisał:

Jeszcze ważna sprawa jakby ktoś to robił, mianowicie co gdzie do przekaźnika podłączyć:

30: + stały
85: - do blachy
86: + do włącznika
87: + do halogenów

Do tego jeszcze bezpiecznik 15A i hula :]
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
szary_misiek
Posty: 118
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 9975321
Skype: szary_mis
Lokalizacja: Elbląg

Re: Podłączenie fabrycznych halogenów

Post autor: szary_misiek » 05 sty 2012, 14:00

Dobra, a co z przeciwmgielnym z tyłu? Z włącznika idzie kabelek jeszcze jeden, gdzie go w skrzynkę lub przekaźnik wpiąć? I kabelek do światła gdzie?
B2 '87 1.6td trend -> stage I rozbiórka

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Podłączenie fabrycznych halogenów

Post autor: maro0912 » 06 cze 2013, 21:56

A ja mam takie pytanie czy w polifcie ramki pod halogeny różnią się czymś od ramek gdzie oryginalnie siedziały zaślepki?
Obrazek

a.d.a.m.
Posty: 106
Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Podłączenie fabrycznych halogenów

Post autor: a.d.a.m. » 08 cze 2013, 21:38

Dzisiaj udało mi się zamontować halogeny przednie, i tu mała ciekawostka.
Miałem kompletną instalację wystarczyło zarobić końcówki.
Cała instalacja wygląda na oryginalną, ale bez końcówek.
Tylko masa była przygotowana na oryginalnej złączce w obudowie koło lewego reflektora.
Zasilanie czarnym kablem. Masa Brązowa.
Kable dość grube jak od świateł mijania.
Obrazek

Borys
Posty: 667
Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Tlen: szborys@tlen.pl
Lokalizacja: Chojnów/Legnica

Re: Podłączenie fabrycznych halogenów

Post autor: Borys » 05 wrz 2013, 13:47

Cześć, w moim pasku są przeciwmgłowe z tyłu, ale prawdopodobnie z jednej strony spaliła się żarówka. Mniejsza z tym, mam już złożone lampy przednie z halogenami i czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie gdzie jest ta oryginalna instalacja na przód? Byłbym bardzo wdzięczny :)

a.d.a.m.
Posty: 106
Rejestracja: 02 sty 2012, 15:19
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Podłączenie fabrycznych halogenów

Post autor: a.d.a.m. » 05 wrz 2013, 21:28

U mnie kable szły po prawym nadkolu i ładnie zwinięte i spięte zapinką czekały na podpięcie.
Kabel plusowy miał bodajże wybitą cyfrę 3.
Obrazek

syncro 2.2
Posty: 97
Rejestracja: 03 sty 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: 2.2T 210KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Mragowo

Re: Podłączenie fabrycznych halogenów

Post autor: syncro 2.2 » 06 wrz 2013, 8:46

przeciw mgielne w tylnych lampach oryginalnie jest tylko z lewej strony ,w prawej lampie nawet nie ma miejsca na żarówkę
VW PASSAT SYNCRO GT 2.2 20VT + wirus


Odpowiedz