Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.
Monie87 napisał:
Komputer pokładowy MFA Wersje GTi i CARAT sa seryjnie wyposazone w komputer pokładowy MFA . Jest to moduł elektroniczny składający się z części obliczeniowej i części sygnalizacyjnej , łącznie realizujący siedem następujących funkcji:
-Zegar - czas jazdy - od chwili załączenia zapłonu jest mierzony i rejestrowany czas. Można w każdej chwili pokazać te informacje na wyświetlaczu. Wyłącznie zapłonu przerywa rejestracje czasu.
- Przebyta droga - od chwili wyłączenia zapłonu jest zliczana i pokazywana liczba przejechanych kilometrów - prędkość średnia - podstawa do obliczeń są sygnały prędkości jazdy zbierane w określonej jednostce czasu. Czas liczy się od włączenia zapłonu albo polecenie "reset" po którym kasowane są dane w pamięci . Od IX 84r. przycisk "reset" umieszczony jest na dźwigni przełącznik wycieraczki -
średnie zużycie paliwa - postawa obliczeń są takie wartości jak podciśnienie , prędkość obrotowa i liczba przejechanych kilometrów. -
temperatura oleju - sygnalizowana dopiero od wartości 50stopni C
- temperatura zewnętrzna - mierzona za pomocą rezystora NTC, którego rezystancje zmniejsza się wraz ze wzrostem temperatury. W elektronicznej części są rejestrowane , przetwarzane i pokazywane na wyświetlaczu w postaci wartości liczbowych, Sygnały wejściowe pochodzą z czujników zewn. . W MFA przetwarzane są następujące sygnały: - impulsy z cewki zapłonowej (zacisk1)
- impulsy z czujnika prędkości jazdy Jest tu wykorzystywane zjawisko Halla , obracający się osmio-biegunowy magnes pierścieniowy, napędzany od walka prędkościomierza , wytwarza napięcie na czujniku prędkości jazdy,
- z czujnika podciśnienia Powstające w rurze dolotowej podciśnienie jest mierzone przez czujnik podcienienia , umieszczony w tablicy rozdzielczej czujnik przetwarza wartości podciśnienia sygnały elektryczne. Zostają one uwidocznione na wskaźniku zużycia paliwa.
Uwaga: zintegrowane wkłady tablic rozdzielczych firmy VDO i MOTOMETR różnią się miedzy sobą. Elementy do wymiany muszą pochodzić z tej samej firmy.
Standardowo komputer pokazuje następujące informacje :
Pozycja Funkcje komputera w poszczególnych pozycjach MFA
0 Zegarek
1 Czas, który upłynął od załączenia silnika. Czas liczony jest tylko w momencie kiedy włączony jest zapłon
2 "L/100 km" średnie spalanie aktualizowane po każdych 100 m lub 5 sekundach
3 "km" jaki dystans został pokonany w km
4 "km/h" jaką średnią szybkość uzyskano (na dystansie z poz. 3)
5 Temperatura oleju
6 Temperatura otoczenia
* (Różnica pomiędzy MFA1 i MFA2 polega na tym iż MFA1 kasuję się automatycznie po ostygnięciu silnika poniżej 50 stopni. Można oczywiście kasować MFA1 i MFA2 ręcznie)
Nie wszyscy jednak wiedzą iż można przełączyć komputer w tryb serwisowy (nawet niektóre serwisy volkswagena). Aby włączyć tryb serwisowy należy :
- przełącz MFA w pozycję 1
- włącz zapłon (nie musisz startować silnika)
- przyciśnij i trzymaj klawisz MFA
- wyłącz zapłon (trzymając MFA) i włącz ponownie
- puść klawisz MFA
Teraz kolejne pozycje mają funkcję :
MFA1 - dane stałe przy zgaszonym silniku
0 kod silnika
1 kod kraju
2 zakres prędkości
3 Górny limit obrotów
4 Dolny limit obrotów
5 ciśnienie odłączania paliwa
6 test wyświetlacza
MFA2 - dane zmienne podczas pracy silnika
-suma zaprogramowanych bajtów
-podciśnienie na wejściu powietrza
-obroty silnika
-chwilowe zużycie paliwa
-sygnał od czujnika prędkości
-Temperatura silnika
-Temperatura otoczenia
SCHEMAT PODŁĄCZENIA
ihbb napisał:
Mając zegary/licznik z MFA oraz manetkę z przyciskiem można uruchomić wszystkie funkcje w Passacie z silnikiem 1.6 TD? Wystarczy tylko odpowiednio podłączyć i doprowadzić sygnał z wszystkich czujników? Czy jest to jakoś połączone z komputerem silnika i w dieslu nie da rady tego uruchomić?
Moniek87 napisał:
1.Obrotomierz można podłączyć z alternatora przez dzielnik częstotliwości,albo założyć czujnik na kole zamachowym (dokładniejszy pomiar)
2.przeskalowanie obrotomierza jest możliwe przez korektę zawartości pamięci (skalowanie dla diesla 5,5tys obr/min)
3.temp. otoczenia bez problemu(czujnik oryginalny)
4.temp .oleju oryginalne rozwiązanie z benzyny.
albo spiąć z czujnikiem temp. wody ,ponieważ w TD jest chłodnica oleju więc można teoretycznie przyjąć że woda i olej mają zbliżoną temp.
5. wskaźnik spalania -tu może być problem.....
Mogę dodać że MFA można przeprogramować na KM/h MPH/h *C *F itd.
a w instalacji nie rożni się na 99,9% od wersji z USA.
MFA
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
MFA
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
- Monter
- Support Team
- Posty: 792
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 2.2T 210KM
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: MFA
171919379A Golf II/Jetta II (montowany był w zderzaku od wewnątrz na wsporniku)
357919379 Passat B3/Golf III/Transporter od 91 do 04
Oba na na dwa styki od -25 do +40, ale czym się różnią to nie wiem.
Do czujników przychodzą jeszcze osłonki o np. takim numerze 447919141.
Pozdrawiam ;]
357919379 Passat B3/Golf III/Transporter od 91 do 04
Oba na na dwa styki od -25 do +40, ale czym się różnią to nie wiem.
Do czujników przychodzą jeszcze osłonki o np. takim numerze 447919141.
Pozdrawiam ;]
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 02 sty 2012, 21:46
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: zabrze
Re: MFA
witam podłączyłem zegar z golfa II z mfa wszystko działa oprócz dwóch rzeczy tem oleju i tem.zew
kupiłem czujnik tem.zew z golfa 1 gti i mam problem z podłączeniem ,nie wiem gdzie , czujnik jest na dwa kable czerwono biały i niebiesko biały czy wie ktoś gdzie te kable podłączyć
kupiłem czujnik tem.zew z golfa 1 gti i mam problem z podłączeniem ,nie wiem gdzie , czujnik jest na dwa kable czerwono biały i niebiesko biały czy wie ktoś gdzie te kable podłączyć