Problem z dmuchawą
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 02 sty 2012, 16:25
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1999
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Problem z dmuchawą
Mam problem a mianowicie nie działa mi dmuchawa bezpiecznik sprawdziłem jest dobry, a przekaźnik gdyby był nie dobry to nie działały by również wycieraczki a te działają
- Danielloo
- Administrator
- Posty: 368
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 10520160
- Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka
Re: Problem z dmuchawą
zdejm podszybie i kratke wentylatora and obejrz czy dochodzi do niego prąd
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Problem z dmuchawą
Pytanie najważniejsze dmuchawa nie działa na żadnym z biegów?
Kolejność prądu plus ze stacyjki -> przekaźnik przeciążeniowy X -> bezpiecznik nr. 14 20Amper. -> wychodzi ze skrzynki bezpieczników w miejscu A23. Czarno czerwony gruby kabel jest zasilaniem na przełącznik.
jak wycieraczki ci działają to oznacza że przekaznik X jest ok. (drugi od lewej na dole. miejsce Nr. 8)
Przełącznik:
podając plusa na 2 kable idą przez opornik dmuchawy:
biały kabel pierwszy bieg
żółto czarny drugi bieg
3kabel jest żółty czyli max dmuchawy.
Najpierw sprawdź:
czy w czarno czerwonym kablu jest plus.
czy podając plusa na żółty kabel dmuchawa działa.
Czasem szczotki na silniku dmuchawy się zacinają i wystarczy porządnie walnąć w obudowę dmuchawy lub kopnąć w obudowę od strony pasażera nogami pod kokpitem.
Jak okaże się że nic nie działa wtedy etap co Daniello proponuje.
Sprawdź masę. Która ukaże się pod białą osłoną dmuchawy. Włącz 3 bieg dmuchawy i walnij w dmuchawę Jak zadziała to oznacza że czas na regeneracje lub kupno nowego.
Kolejność prądu plus ze stacyjki -> przekaźnik przeciążeniowy X -> bezpiecznik nr. 14 20Amper. -> wychodzi ze skrzynki bezpieczników w miejscu A23. Czarno czerwony gruby kabel jest zasilaniem na przełącznik.
jak wycieraczki ci działają to oznacza że przekaznik X jest ok. (drugi od lewej na dole. miejsce Nr. 8)
Przełącznik:
podając plusa na 2 kable idą przez opornik dmuchawy:
biały kabel pierwszy bieg
żółto czarny drugi bieg
3kabel jest żółty czyli max dmuchawy.
Najpierw sprawdź:
czy w czarno czerwonym kablu jest plus.
czy podając plusa na żółty kabel dmuchawa działa.
Czasem szczotki na silniku dmuchawy się zacinają i wystarczy porządnie walnąć w obudowę dmuchawy lub kopnąć w obudowę od strony pasażera nogami pod kokpitem.
Jak okaże się że nic nie działa wtedy etap co Daniello proponuje.
Sprawdź masę. Która ukaże się pod białą osłoną dmuchawy. Włącz 3 bieg dmuchawy i walnij w dmuchawę Jak zadziała to oznacza że czas na regeneracje lub kupno nowego.
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 02 sty 2012, 16:25
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1999
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Problem z dmuchawą
z której kostki wychodzi ten czerwono-czarny kabel do włącznika dmuchawy?
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 02 sty 2012, 16:25
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1999
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Re: Problem z dmuchawą
już znalazłem z której kostki wychodzi ten kabel
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Problem z dmuchawą
A23
Nie pamiętam koloru ale to jest prostokątna duża kość.
Na zdjęciu widać prostokątne wejście do kości " Pod kością w kształcie litery T"
Jak przybliżysz foto to zobaczysz pod nią literę A.
Kabel jak dobrze kojarzę jest w dolnej części wtyczki.
Nie pamiętam koloru ale to jest prostokątna duża kość.
Na zdjęciu widać prostokątne wejście do kości " Pod kością w kształcie litery T"
Jak przybliżysz foto to zobaczysz pod nią literę A.
Kabel jak dobrze kojarzę jest w dolnej części wtyczki.
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
- Moniek87
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 sty 2012, 23:01
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.8 90KM
- Gadu-Gadu: 5901898
- Lokalizacja: ZST
Re: Problem z dmuchawą
najczęściej pada potencjometr którym ustawiasz sobie prędkość nawiewu ...
tak jak Skopek napisał zobacz czy masz zasilanie na włącznik i masę jak nie masz to sprawdzaj gdzie tobie padł przewód zasilający ...
albo na krótko podaj zasilanie na styk ori przewód zasilającego przy kostce włącznika , i przełączaj obroty jak nie działa to jeszcze w tedy masę na krótko zapodaj . jak zahula to powinieneś wiedzieć gdzie jest problem ... ale dla własnego spokoju zobacz czy szczotki się nie skończyły i czy czasem się nie zatarł wiatrak na łożysku , mi tak się stało i mało go nie spaliłem bo nie miał siły się obrócić z powodu rdzy na łożysku . woda się gdzieś tam dostała jak osłony nie miałem ...
tak jak Skopek napisał zobacz czy masz zasilanie na włącznik i masę jak nie masz to sprawdzaj gdzie tobie padł przewód zasilający ...
albo na krótko podaj zasilanie na styk ori przewód zasilającego przy kostce włącznika , i przełączaj obroty jak nie działa to jeszcze w tedy masę na krótko zapodaj . jak zahula to powinieneś wiedzieć gdzie jest problem ... ale dla własnego spokoju zobacz czy szczotki się nie skończyły i czy czasem się nie zatarł wiatrak na łożysku , mi tak się stało i mało go nie spaliłem bo nie miał siły się obrócić z powodu rdzy na łożysku . woda się gdzieś tam dostała jak osłony nie miałem ...
- Speed257
- Posty: 13
- Rejestracja: 02 sty 2012, 18:55
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1980
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: Problem z dmuchawą
A tak podłączając się pod temat ,co zrobić jeśli mi pali przełącznik, wpinam się drutem na sztywno to grzeje się, im wyższy bieg, tym bardziej jest drut gorący. Za duży pobór prądu ma czy co? wirnik kaput? kable cale zwarcia nie mają, silnik kręci się lekko...
!!! TDi Bez dymu nie ma ognia !!! :D
- miedzwin
- Posty: 29
- Rejestracja: 05 sty 2012, 1:02
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wilno
Re: Problem z dmuchawą
Tez podepnę się pod temat. Kilka dni temu padła mi dmuchawa, tzn. nie wiem co mi padło, ale dmuchawa nie działa. Przełącznik w porządku - działa.
Łączyłem plus na włączniku z każdym drutem co idzie na dmuchawę - nic nie działa.
Bezpiecznik - w porządku.
Wyjąłem dmuchawę i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora - dmuchawa działa.
Drut czerwono-czarny na złączu - jest plus.
Włączyłem dmuchawę na max i walnąłem ręką - nie zadziałało.
Plus na dmuchawę - nie przychodzi. Tzn. napięcie 0V.
Dmuchawa na każdym z biegów - nie działa.
Wycieraczki - działają.
Co mam jeszcze sprawdzić?
P.S. Kiedyś bywało tak, że dmuchawa przestawała działać, tzn. najprawdopodobniej, jeśli uruchamiałem silnik przy włączonej dmuchawie, to czasami nie działała. Trzeba było wyłączyć dmuchawę > zgasić silnik > uruchomić silnik > włączyć dmuchawę. Teraz ten sposób nie działa
Łączyłem plus na włączniku z każdym drutem co idzie na dmuchawę - nic nie działa.
Bezpiecznik - w porządku.
Wyjąłem dmuchawę i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora - dmuchawa działa.
Drut czerwono-czarny na złączu - jest plus.
Włączyłem dmuchawę na max i walnąłem ręką - nie zadziałało.
Plus na dmuchawę - nie przychodzi. Tzn. napięcie 0V.
Dmuchawa na każdym z biegów - nie działa.
Wycieraczki - działają.
Co mam jeszcze sprawdzić?
P.S. Kiedyś bywało tak, że dmuchawa przestawała działać, tzn. najprawdopodobniej, jeśli uruchamiałem silnik przy włączonej dmuchawie, to czasami nie działała. Trzeba było wyłączyć dmuchawę > zgasić silnik > uruchomić silnik > włączyć dmuchawę. Teraz ten sposób nie działa
- Moniek87
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 sty 2012, 23:01
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.8 90KM
- Gadu-Gadu: 5901898
- Lokalizacja: ZST
Re: Problem z dmuchawą
sam odpowiedziałeś sobie na pytanie jak przełącznik działa jest na nim zasilanie tzn ze jest walnięty przewód + który idzie do wentylatora . z próbuj szukaj w instalacji lub nowy przewodzik pociągnij.