Diesel obrotomierz

cap2121
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2012, 19:48
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 3700338
Lokalizacja: Przerośl-->Suwałki

Diesel obrotomierz

Post autor: cap2121 » 29 mar 2012, 17:38

jak podłączyć obrotomierz z benzyny do diesla mam taki liczniki i nie wiem co i jak

motomaniak
Posty: 277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.6TD 70KM
Lokalizacja: Jawor
Kontaktowanie:

Re: Diesel obrotomierz

Post autor: motomaniak » 29 mar 2012, 18:13

Musisz znaleźć pin w liczniku który odpowiada za sygnał obrotów (poszukaj gdzieś na googlach jest napisane na pewno) i podpiąć go pod wyjście obrotomierza w alternatorze (oznaczone bodajże literą "w"). Tylko że nie każdy alternator ma takie wyjście, jeśli nie ma to trzeba je samemu dolutowywać w jedną z diód.

Z tym że obrotomierz na pewno będzie przekłamywał bo jest inaczej wyskalowany, więc nie wiem czy to ma sens. Do tego brak lampki grzania świec.
Obrazek

cap2121
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2012, 19:48
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 3700338
Lokalizacja: Przerośl-->Suwałki

Re: Diesel obrotomierz

Post autor: cap2121 » 29 mar 2012, 20:47

Brak grzania świec mi nie przeszkadza bo i tak mam odpięty czujnik i grzeje cały czas,
mam tylko wrażenie że licznik źle pokazuje prędkość, ale może to temu że licznik nie chodził 8 lat

Awatar użytkownika
GSKoniu
Posty: 176
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 3819607
Skype: koniu_driver2
Lokalizacja: Słupsk

Re: Diesel obrotomierz

Post autor: GSKoniu » 29 mar 2012, 22:38

A może masz po prostu inny index prędkości na liczniku. Sprawdź z nawigacją co ci pokaże ;)
Ale jak to kręcić gwintem?
Obrazek

cap2121
Posty: 38
Rejestracja: 03 sty 2012, 19:48
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1983
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 3700338
Lokalizacja: Przerośl-->Suwałki

Re: Diesel obrotomierz

Post autor: cap2121 » 30 mar 2012, 0:09

właśnie index mam ten sam, nie mam obecnie nawigacji, ale jak wcześniej na dwóje mogłem spokojnie 80km to teraz ledwo 70, jutro jak będę miał czas to rozbiorę jeszcze raz, dorwałem passata który szedł na złom i kupiłem kilka potrzebnych mi rzeczy (włącznik świateł, włącznik od halogenów, włącznik od sterowania dmuchawą, wajchę od ręcznego i plastiki od niego, licznik, plastiki co są przy liczniku, dmuchawę, i wiele innych pierdół) za całe 70zł,

Awatar użytkownika
GSKoniu
Posty: 176
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 3819607
Skype: koniu_driver2
Lokalizacja: Słupsk

Re: Diesel obrotomierz

Post autor: GSKoniu » 31 lip 2012, 16:30

Takie pytanko odnośnie podłączenia obrotomierza. Ze w instalacji oryginalnej nie ma kabelka łączącego zegar z alternatorem sobie go pociągnąłem sam i moje pytanie brzmi z którym pinem w zegarach powinno być połączone wyjście W?
Ale jak to kręcić gwintem?
Obrazek

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Diesel obrotomierz

Post autor: vwquantum » 31 lip 2012, 17:00

Pierwsze pytanie!!?

Z diesla ten obrotomierz? Czy z benzyny? Bo może ci podawać złe impulsy.

Na elektrodzie znalazlem info że PIN 10siąty gdy mamy zegary z jedną koscią.

A w schematach mam takie coś:

Na schemacie mam 3 piny wychodzące z obrotomierza do skrzynki.
A4---> B19 czerwono czarny ----> D26 czerwono czarny na cewkę zapłonową pin 1.
A5---> masa
B7---> Stacyjka Czarny

Czyli chyba D26 który suma sumarum idzie na A4 w zegarach.

edit: a tu dodatkowo :)
ONLY TD
Tutaj widać że idzie na przekaznik nadbiegu i świec żarowych. Nie wiem jak to się ma Diesel a TD...
Obrazek

edit:
Niech będzie wszystko w jednym :)
Opis pobrany z vwgolf użytkownik andree

Schemat licznika z 2 kostkami:

Kostka biała:

1.(niebiesko-czerwony) kontrolka kierunkowskazu.
2.( u mnie nie było) obrotomierz lub ekonomizer z alternatora
3.(biało-niebieski) do podświetlania zegarów po włączeniu świateł / klema 58b
4.(żółto-czerwony) wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej.
5.(fioletowo-czarny) wskaźnik poziomu paliwa
6. (brązowy) Masa styk 31
7. (u mnie nie było) Masa MFA
8.(czerwono-czarny) Sygnał z cewki zapłonowej
9.( u mnie nie było) funkcja MFA
10.(czerwony) plus z akumulatora / klema 30
11.( u mnie nie było) czujnik temperatury zewnętrznej MFA
12.( u mnie nie było) czujnik temperatury oleju MFA
13.(niebiesko-biały) kontrolka świateł drogowych
14. PUSTY

Kostka czarna:

1.(czarny) plus po przekręceniu stacyjki / klema 15.
2.( u mnie nie było) kontrolka zapięcia pasów.
3.( u mnie nie było) wolna kontrolka LED.
4.( u mnie nie było) wolna kontrolka LED.
5.( u mnie nie było) kontrolka hamulca ręcznego.
6.(niebieski) kontrolka ładowania alternatora / klema 61.
7.( niebiesko-czarny) Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bar.
8.(żółty) Czujnik ciśnienia oleju 1.8 bar.
9.( u mnie nie było) czujnik przepustnicy / CHOKE.
10.(niebiesko- żółty) kontrolka nagrzania świec żarowych.
11.(żółto-biały) czujnik obrotów / HALLA
12.( u mnie nie było) pamięć MFA
13.( u mnie nie było) reset MFA
14. PUSTY

Awatar użytkownika
GSKoniu
Posty: 176
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 3819607
Skype: koniu_driver2
Lokalizacja: Słupsk

Re: Diesel obrotomierz

Post autor: GSKoniu » 31 lip 2012, 21:05

chodzi oczywiście o obrotek do klekota. z obrotomierza wchodzą 3 piny do taśmy potem ścieżka na taśmie zakrętami i zawijasami idzie do kostek i tu jest problem bo patrzałem na ten opis z VWgolfa i na 2 pinie obrotek nie dyga. Jak sprawdzałem na krótko pod wyjścia z obrotka to na dwóch z trzech obrotomierz dygał i reagował na dodanie gazu tyle że ścieżka się przez to nadpaliła i muszę nową taśmę założyć i jak tu się nie @#$%^&* :-(
Ale jak to kręcić gwintem?
Obrazek

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Diesel obrotomierz

Post autor: vwquantum » 31 lip 2012, 21:28

Obrotomierz lub cale zegary co chcesz zaadaptować są od benzynowego????

Awatar użytkownika
GSKoniu
Posty: 176
Rejestracja: 02 sty 2012, 17:07
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 3819607
Skype: koniu_driver2
Lokalizacja: Słupsk

Re: Diesel obrotomierz

Post autor: GSKoniu » 31 lip 2012, 22:39

od diesla
Ale jak to kręcić gwintem?
Obrazek


Odpowiedz