centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

luki5678
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:16
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: kozienice

centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

Post autor: luki5678 » 09 kwie 2013, 10:22

Mam w passacie centralny elektryczny otwierany z kluczyka.Chce zastąpić centralkę nowym sterownikiem na pilota.Problem polega na tym że nie wiem jak to zrobić Sad,męczę się już z tym dwa dni i nic nie wskórałem.Znalazłem schemat do nowego sterownika na necie bo niestety gdzieś się zagubił.Chciałem dojść do tego jaki system ma mój centralny czy sterowanie plusami czy minusami a może to i to??Wiem że na kablach niebieskim i zielonym w mojej centralce pojawia się prąd bo sygnalizowała mi to kontrolka 12v.Natomiast jak dotykam kontrolką do brązowego i białego to samochód się zamyka bądż otwiera.Do drzwi od kierowcy idzie 5 kabli a do reszty siłowników po dwa zielony i niebieski.Pytanie do mądrych głów jak to wszystko poskręcać żeby działało??Czy przewody do kierunków muszą być podpięte?,jeśli tak to w którym miejscu??tu jest link do instrukcji nowej centralki http://resorak.dlf.interia.pl/astra/centralny.pdf
tu jest zdjęcie mojej starej wpiętej w instalacje
Obrazek

znalazłem też schemat do tej centralki

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
Moniek87
Posty: 214
Rejestracja: 03 sty 2012, 23:01
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 5901898
Lokalizacja: ZST

Re: centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

Post autor: Moniek87 » 09 kwie 2013, 20:59

do siłownika kierowcy idzie 4 przewody ponieważ to jest siłownik MASTER który jest odpowiedzialny za otwieranie drzwi z kluczyka i nadania sygnału na pozostałe trzy siłowniki żeby się otworzyły ...

Więc tak weź neonówkę podłącz sobie ją do masy i sprawdź czy jest napięcie na czerwonym na 100% to jest stały (+) a czarny (-)

zielony i niebieski to są sygnałowe to siłowników SLAVE wiec jak przyłożysz sobie neonówkę do któregoś z nich to powinno ci się pokazać napięcie z chwila naciśnięcia otwierania lub zamykania ... ogólnie to przewody powinieneś podłączyć kolorami i powinno to latać ... a co do kierunków to ze schematu z linka masz wyjście na przewodach białych , najlepiej sprawdź to neonówką czy jak zamkniesz samochód ,to czy na białym przewodzie będzie napięcie przerywane ... jak będzie tzn ze to to ...

Podłączyć kierunki najlepiej do przełącznika świateł awaryjnych ... musza być 2 białe na lewe i prawe kierunki . ... jak znajdę jutro czas to zrobię zdjęcie swojego ... bo ogólnie trzeba wlutować tam diody (NIE LED) z tego względu iż jak włączysz awaryjne to dioda ma zapobiec popłynięcia napięcia do centralki ... bo jak wiadomo dioda przewodzi w jedna stronę ...

Awatar użytkownika
Danielloo
Administrator
Posty: 368
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1986
silnik: ------------
Gadu-Gadu: 10520160
Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka

Re: centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

Post autor: Danielloo » 09 kwie 2013, 21:02

po pierwsze starą którą pokazałeś na zdjeciach zostawiasz wpiętą, do drugiej( na pilota) podciągasz plus ,mase i patrzysz w schemat które kabelki to sterowanie minusem, jak wywnioskowalem te próbówke miałeś wpiętą w mase i dotykając raz białego raz brązowego kabla w kluczykowej centralce kolejno zamykało i otwieralo auto. Znajdujesz na schemacie drugie pilotowej centralki sterowanie minusem i wpinasz sie w te 2 kabelki brązowy i bialy i ma śmigać.

Kierunków nie musisz podpinac jeśli nie chcesz , jeśli zaś taki bajer CIe interesuje potrzebne są jeszcze diody które przepuszczają prąd w jedną strone, wtedy pod kierownicą trzeba poszukać dwóch kabelków od sterowania kierunkami i w nie sie wpiąć.
Ja najczęsciej montuje centralki Carprotect i nikt na nie nie narzeka , bardzo fajnie dzialają i maja proste schematy Najprostsza to BX40
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział :P

luki5678
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:16
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: kozienice

Re: centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

Post autor: luki5678 » 10 kwie 2013, 8:39

to już wiem gdzie był mój błąd robiłem wszystko na wypiętej starej centralce :oops:.Chłopaki duuuży browar wam się należy :mrgreen: Dzisiaj chciałbym to podpiąć tylko powiedżcie mi jakie te diody?Czy chodzi o te zenera??Czy ważne są jakieś parametry tych diodek?Mam trochę elektronicznego złomu i lutownice także pewnie w jakimś zasilaczu je znajde.

Awatar użytkownika
Moniek87
Posty: 214
Rejestracja: 03 sty 2012, 23:01
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 5901898
Lokalizacja: ZST

Re: centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

Post autor: Moniek87 » 10 kwie 2013, 19:40

np 1N4002

luki5678
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:16
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: kozienice

Re: centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

Post autor: luki5678 » 10 kwie 2013, 19:47

ok a gdzie i jak to wlutować?? Gdzie to mogę znależć w sprzęcie typu radio samochodowe zasilacz??
znalazłem ale mniejsze w zasilaczu nie ma różnicy jakie zastosuje czy się zjara odrazu??
mam coś takiego jak na dole tego obrazka
http://kunio13.elektroda.eu/rysunki/diody2.jpg

luki5678
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:16
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: kozienice

Re: centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

Post autor: luki5678 » 13 kwie 2013, 8:48

chłopcy jako że nie chce mi się jeszcze raz wszystkiego wybebeszać codzi mi nadal o te diody czy dioda bav 20 max. napięcie wsteczne: 200V,max. prąd: 250mA,czas gotowości: 50ns podejdzie pod te kierunki??

Awatar użytkownika
Moniek87
Posty: 214
Rejestracja: 03 sty 2012, 23:01
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 5901898
Lokalizacja: ZST

Re: centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

Post autor: Moniek87 » 13 kwie 2013, 11:45

Chłopie jedź do elektronicznego sklepu taka dioda kosztuje 10gr , a nie kombinujesz jakieś radia rozbierać ...

a diody masz wlutować w przewody które idą do włącznika Awaryjnych . znajdź sobie neonówka przewody zasilające kierunkowskazy , wiec włącz awaryjne i przystawiaj do styków neonówkę jak będzie ona mrugać to zn ze to jest przewód do kierunków i tak musisz odnaleźć lewe i prawe , rozcinasz przewody wlutowawszy diodę oczywiście w dobrym kierunku i przewody od centralki . i PO ROBOCIE .

luki5678
Posty: 38
Rejestracja: 02 sty 2012, 18:16
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: kozienice

Re: centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

Post autor: luki5678 » 13 kwie 2013, 18:04

dobra już kapuje diody mam tylko ostatnie mam nadzieje pytanie tym białym paskiem na diodzie w którą stronę do sterownika czy do kabli od włącznika??

Awatar użytkownika
Moniek87
Posty: 214
Rejestracja: 03 sty 2012, 23:01
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 5901898
Lokalizacja: ZST

Re: centralny na pilot zamiast tego na kluczyk

Post autor: Moniek87 » 15 kwie 2013, 0:56

Obrazek
Obrazek

anodą do włącznika awaryjnych ....


Odpowiedz