Strona 1 z 2

Naprawa karoserii

: 08 sty 2015, 19:11
autor: henryk32
Niedługo zabieram sie za moją bude, jest parę dziur do pospawania , jedna największa w bagażniku ,błotnik,tylne zakola i pewnie pod przednim błotnikiem się coś znajdzie
Mam pytanie - jaki podkład najlepiej dać na spawy , czy inny na zewnątrz i od środka i ile warstw dać przed i po szpachli? żeby ruda nie pokazała się już więcej w tych miejscach :)

Re: Naprawa karoserii

: 08 sty 2015, 20:27
autor: szatanq
podkład epoksydowy bym dał i gumówkę takie jest moje zdanie

Re: Naprawa karoserii

: 08 sty 2015, 21:11
autor: vwquantum
im wiecej spawania i ciecia gumowką to przegrzejesz blache a wtedy utlenia sie wegiel i rdza wyjdzie z czasem. Tlen dostaje sie i potem rdza. jak masz mozliwosc do uzadzenia pneumatycznego to tnij tzw.aligatorkiem -maly cienki brzeszczocik. Robilismy tak w mercedesie.

moja propozycja. poklad reaktywny, podklad szybkoschnacy, szpachel, podklad, baza, lakier. Kazda z warstw dobrze odtluszczona, odparowana, wyschnieta. Szpachel czesciej w cienszych warstwach. Dla poprawy szczepnosci lekki przeszliw podkladow szybkoschnacych. Tutaj nie pamietam jakim papierem chyba 220. na koniec psiknac fluidolem do profili lub posmarowac czyms oleistym co by zatkalo pory i wtedy na mur beton tlen tak szybko sie nie dostanie.

robilem testy na sprinterze. Powiem wam ze w miejscach gdzie piaskowalem to nie wychodzi a w miejscach w ktorych szlifowalem roznymi papierami listkowymi na flexie i tarczà z włòkniny to juz zaczyna ...

Re: Naprawa karoserii

: 08 sty 2015, 22:26
autor: henryk32
Narazie myślalem o tradycyjnej metodzie czyli flex i dremel w trudno dostępnych miejscach ale pomyślę o tym aligatorku.
a pamiętasz może nazwę tego podkładu reaktywnego? jaka firma? spróbuje poszukać taki u nas (albo jakiś odpowiednik)
i ile muszą schnąć poszczegolne warstwy? podejrzewam ze pewnie jakąś dobę ?

Re: Naprawa karoserii

: 08 sty 2015, 22:34
autor: maro0912
najlepiej chyba trzymać się tego co na opakowaniu piszą co do schnięcia, zależy głównie od warunków (temperatura, wilgotność)

Re: Naprawa karoserii

: 08 sty 2015, 23:02
autor: dlugas
Maro ma racje ,etykiety nie są pisane żeby tylko coś na nich napisać . Najlepsze są te co jedynym napisem jest "Tylko Do użytku profesjonalnego" i tylko wzmianki jakie to szkodliwe:))

Re: Naprawa karoserii

: 08 sty 2015, 23:26
autor: dlugas
reaktywne środki na czystą ale nie do końca (nawet producent zaleca żeby coś zostawić) korozji jest np.kortanin,jest też coś z firmy z której preparatem się spotkałem Presto stop nabyłem to na zachodzie ale reaguje tak ja pierwotnie wspomniany środek .Z zetknięciem z korozją wygląda jak sok z Gumi-jagód:)

Re: Naprawa karoserii

: 09 sty 2015, 6:19
autor: vwquantum
firma Novol reaktywnego

Re: Naprawa karoserii

: 09 sty 2015, 12:10
autor: biju
Reaktywny ma każdy większy producent materiałów lakierniczych. Co do kortaninów i innych podobnych to z tego co wiem, z czasem potrafią się zacząć sypać i odpada pięknie wszystko co na nim. Co zgniłe wyciąć, reszte wyszlifować uważając żeby nie przegrzać blachy, a reszta jak vwquantum napisał.

Re: Naprawa karoserii

: 09 sty 2015, 12:18
autor: maro0912
kortanin chyba lepszy na tymczasowe naprawy z tego co obserwuje u siebie, chociaż jak będę kiedyś rozbierał pod blacharkę to zobaczę jak się to trzyma, ew jeśli nie masz dostępu żeby wyczyścić do gołej blachy

możesz też odpuścić spawanie jak już oczyścisz i pomalujesz i jakąś żywice i włókno szklane