Naprawa karoserii

Wszystko o zderzakach, uszczelkach, listwach, lampach itd
Awatar użytkownika
henryk32
Posty: 144
Rejestracja: 23 sty 2014, 21:04
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1981
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Aberdeen

Naprawa karoserii

Post autor: henryk32 » 08 sty 2015, 19:11

Niedługo zabieram sie za moją bude, jest parę dziur do pospawania , jedna największa w bagażniku ,błotnik,tylne zakola i pewnie pod przednim błotnikiem się coś znajdzie
Mam pytanie - jaki podkład najlepiej dać na spawy , czy inny na zewnątrz i od środka i ile warstw dać przed i po szpachli? żeby ruda nie pokazała się już więcej w tych miejscach :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
szatanq
Posty: 437
Rejestracja: 05 kwie 2012, 20:03
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.8i 90KM
Gadu-Gadu: 0

Re: Naprawa karoserii

Post autor: szatanq » 08 sty 2015, 20:27

podkład epoksydowy bym dał i gumówkę takie jest moje zdanie

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Naprawa karoserii

Post autor: vwquantum » 08 sty 2015, 21:11

im wiecej spawania i ciecia gumowką to przegrzejesz blache a wtedy utlenia sie wegiel i rdza wyjdzie z czasem. Tlen dostaje sie i potem rdza. jak masz mozliwosc do uzadzenia pneumatycznego to tnij tzw.aligatorkiem -maly cienki brzeszczocik. Robilismy tak w mercedesie.

moja propozycja. poklad reaktywny, podklad szybkoschnacy, szpachel, podklad, baza, lakier. Kazda z warstw dobrze odtluszczona, odparowana, wyschnieta. Szpachel czesciej w cienszych warstwach. Dla poprawy szczepnosci lekki przeszliw podkladow szybkoschnacych. Tutaj nie pamietam jakim papierem chyba 220. na koniec psiknac fluidolem do profili lub posmarowac czyms oleistym co by zatkalo pory i wtedy na mur beton tlen tak szybko sie nie dostanie.

robilem testy na sprinterze. Powiem wam ze w miejscach gdzie piaskowalem to nie wychodzi a w miejscach w ktorych szlifowalem roznymi papierami listkowymi na flexie i tarczà z włòkniny to juz zaczyna ...

Awatar użytkownika
henryk32
Posty: 144
Rejestracja: 23 sty 2014, 21:04
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1981
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Aberdeen

Re: Naprawa karoserii

Post autor: henryk32 » 08 sty 2015, 22:26

Narazie myślalem o tradycyjnej metodzie czyli flex i dremel w trudno dostępnych miejscach ale pomyślę o tym aligatorku.
a pamiętasz może nazwę tego podkładu reaktywnego? jaka firma? spróbuje poszukać taki u nas (albo jakiś odpowiednik)
i ile muszą schnąć poszczegolne warstwy? podejrzewam ze pewnie jakąś dobę ?

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Naprawa karoserii

Post autor: maro0912 » 08 sty 2015, 22:34

najlepiej chyba trzymać się tego co na opakowaniu piszą co do schnięcia, zależy głównie od warunków (temperatura, wilgotność)
Obrazek

dlugas
Posty: 45
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:40
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1985
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: konin wielkopolska

Re: Naprawa karoserii

Post autor: dlugas » 08 sty 2015, 23:02

Maro ma racje ,etykiety nie są pisane żeby tylko coś na nich napisać . Najlepsze są te co jedynym napisem jest "Tylko Do użytku profesjonalnego" i tylko wzmianki jakie to szkodliwe:))

dlugas
Posty: 45
Rejestracja: 16 lut 2013, 14:40
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1985
silnik: 1.8 90KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: konin wielkopolska

Re: Naprawa karoserii

Post autor: dlugas » 08 sty 2015, 23:26

reaktywne środki na czystą ale nie do końca (nawet producent zaleca żeby coś zostawić) korozji jest np.kortanin,jest też coś z firmy z której preparatem się spotkałem Presto stop nabyłem to na zachodzie ale reaguje tak ja pierwotnie wspomniany środek .Z zetknięciem z korozją wygląda jak sok z Gumi-jagód:)

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Naprawa karoserii

Post autor: vwquantum » 09 sty 2015, 6:19

firma Novol reaktywnego

Awatar użytkownika
biju
Posty: 212
Rejestracja: 05 sty 2012, 15:18
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1980
silnik: 2.2 115KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec, Kraków

Re: Naprawa karoserii

Post autor: biju » 09 sty 2015, 12:10

Reaktywny ma każdy większy producent materiałów lakierniczych. Co do kortaninów i innych podobnych to z tego co wiem, z czasem potrafią się zacząć sypać i odpada pięknie wszystko co na nim. Co zgniłe wyciąć, reszte wyszlifować uważając żeby nie przegrzać blachy, a reszta jak vwquantum napisał.
80' VW Passat 32b Fließheck

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Naprawa karoserii

Post autor: maro0912 » 09 sty 2015, 12:18

kortanin chyba lepszy na tymczasowe naprawy z tego co obserwuje u siebie, chociaż jak będę kiedyś rozbierał pod blacharkę to zobaczę jak się to trzyma, ew jeśli nie masz dostępu żeby wyczyścić do gołej blachy

możesz też odpuścić spawanie jak już oczyścisz i pomalujesz i jakąś żywice i włókno szklane
Obrazek


Odpowiedz