Typowe miejsca rdzy

Wszystko o zderzakach, uszczelkach, listwach, lampach itd
Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Typowe miejsca rdzy

Post autor: vwquantum » 29 gru 2011, 21:40

Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.

volks napisał:
krawędzie drzwi oraz podszybia
tylnia klapa - krawędź dolna oraz wokół uszczelki szyby
tylni pas - należy często go oczyszczać z osadów inaczej nic z niego nie zostanie. to samo tyczy się podłużnic z tyłu które mogą mieć ubytki
błotniki tylnie - krawędzie – nie oczyszczane rdzewieją
czasami progi,
wrażliwym miejscem są także kąty w podłodze przy przednim nadkolu.
należy również kontrolować stan belki przedniej - jeśli gdzieś znika konserwacja może być nieciekawie.
czasem rdzewieją drzwi obok klamek - pod uszczelką gromadzi się wilgoć,
dolna krawędz drzwi - jeśli kanały są zablokowane woda nie odpływa i dół drzwi rdzewieje!
co ciekawe w kombi korodują łączenia tylnich słupków z dachem (zaraz przy tylniej klapie) to prawdopodobnie przez parę wodną, tworzą się parchy :-x

schwartz napisał:
Obrazek
oraz okolice wlewu paliwa..
Obrazek

rafciu napisał: dodam że reperaturka wlewu paliwa pasuje od golfa 2

Nikus napisał:
podszybie przod pod uszczelka - wyspawane i spokoj, sucho sie zrobilo w aucie
wlew paliwa - pospawane, pomalowane dookola,
tylna klapa - pod szyba, w rogu dziura, na dole dziury
prawe nadkole tylne - kazdy B2 ma tam dziury, w okolicy uchwytow wlewu, widac je badz nie, ale pojawia sie przez to woda w bagazniku
progi - znikają na łączeniach z podloga - od srodka gnije, pomaga zmiana i wyłatanie brzegu podlogi, znacząco podnosi sie sztywnosc nadwozia
tylne podluznice przy mocowaniu belki - u mnie na szczescie tylko kosmetyczna poprawka byla
blotniki przod przy progach lubia gnic - i tak krzywy byl to po problemie
maska na brzegu - zmieniliem tez
doly drzwi, jedne mi gnija tez przy szybie od srodka... dziwne
brzegi tylnych blotnikow - sytuacja jeszcze do opanowania czasem...
i zawsze B2 pęka na wysokosci przegrody - polecam podrapac konserwacje od strony koła

vwquantum napisał:
Aby nie doprowadzić do większości powyższych wykwitów rdzy po prostu trzeba myć, czyścić, dobrze opłukiwać dużym ciśnieniem wody w różnych zakamarkach, wycierać do sucha a także obserwować i dbać o uszczelki.

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Typowe miejsca rdzy

Post autor: maro0912 » 18 lip 2013, 18:43

Nie wiem czy to typowe miejsce, u mnie choć podłoga zdrowa to było: przy mocowaniach baku i pasów przy podłodze, konserwacja wyglądała na nienaruszoną od spodu ale na blasze widać było już rudą, po wyczyszczeniu wyskoczyły troszku dziurki,

warto też sprawdzać te małe kapsle w podłodze u mnie jeden był lekko poluzowany i zaczęła wychodzić rdza

dodatkowo watro posprawdzać okolice kołków gdzie mocowane są z przodu plastikowe nadkola, tam lubi się dostać woda i syf i zaczyna się piekło
Obrazek

Odpowiedz