Strona 1 z 2

Spryskiwacze reflektorów

: 01 sty 2012, 17:40
autor: vwquantum
Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.

Tomasz napisal:
Panowie chodzi mianowicie o podłączenie spryskwiaczy reflektorów, mam dysze do zderzaka, mam zbiornik na płyn z dwoma pompkami, więc chyba wszystko poza elektryką... Teraz pytanie jak to działa i jak się podłącza... W golfie działały razem ze spryskiwaczami szyby ale tylko przy włączonych światłach, czy w passacie było to tak samo? Wie ktos jak wygląda schemat inastlacji elektrycznej do takiego patentu i co i jak się włącza? Jakiś dodatkowy przekaźnik?

A co do przekaźnika, kolega na forum passata sugerował takie cos..

Cytat:
po co przekaznik. wydaje mi sie ze to moglo by byc tak ze pompka od spryskiwaczy lamp miala [-] wzietego wlasnie ze swiatel. w momencie gdzy byly one wylaczone pomkka byla wylaczona i nie reagowala na sygnal z manetki. w momencie gdzy swiatla sie zapalaly obieg sie zamykal i mompka miala prad


Schematy z golfa...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

rafciu napisał:
Mam spryski na reflektory i dzialaja tylko na jak sa swiatla wlaczone i to tylko przez chwile pryskaja a pozniej tylko na szybę

_Bartosz_ napisał:
minus od świateł nie pomoże światła cały czas mają mase dostarczaną, plus jest odcinany, dlatego przekaźnik potrzebny żeby dopiero przy załącznych reagowało.
Jeśli połączysz równolegle obydwie pompki to przekaźnik potrzebny żeby sikało tylko jak światła włączone, i to i tak nie da chwilowego natrysku, tylko tak jak na szybę.

seba0607 napisał:
ETKA pokazuje jakiś osobny przekaźnik do tego: Obrazek
Ale znalazłem na necie coś takiego:
"Układ sterujący pracą pompy na rys.2. Po naciśnięciu przycisku K przy włączonych światłach ( już od postojowych), przez uzwojenie przekaźnika popłynie prąd ładowania kondensatora C1, powodując jego zadziałanie i włączenie pompy. Po czasie ok. 0,8sek. kondensator naładuje się i w obwodzie przestaje płynąć prąd, przekaźnik wyłączy pompę. Po zwolnieniu przycisku K kondensator rozładowuje się przez rezystor R1 i diodę. Gdyby nie było diody, po zwolnieniu przycisku przekaźnik włączyłby się drugi raz, gdyż prąd rozładowania kondensatora popłynie przez uzwojenie oraz rezystor R1.
Czas włączenia przekaźnika w zależności od rezystancji jego uzwojenia dobiera się przez zmianę pojemności C1. Przez zmianę rezystancji R1 można dobierać czas rozładowania kondensatora, uzyskując taki efekt, że przy nerwowo szybkim, kilkakrotnym naciskaniu przycisku przekaźnik załączy się tylko dwa lub trzy razy, gdyż kondensator przy każdym włączeniu jest doładowywany, i przez uzwojenie przekaźnika w końcu przestaje płynąć prąd zdolny do jego włączenia. Gdyby nie było rezystora R1 (np. uszkodzony) przekaźnik załączy się tylko raz i ponowne jego włączenie będzie możliwe po kilku minutach, gdy kondensator rozładuje się przez swoją upływność. Kondensator C2 zabezpiecza styki przekaźnika przed wypaleniem.
Układ został zmontowany na płytce preszpanowej metodą pseudodruku, gdyż nie warto robić płytki drukowanej. Orientacyjny rozkład elementów i połączenia są pokazane na rys.3. Całość zamknięto w plastikowym pudełeczku do mydła. "
Obrazek
Obrazek

Tu masz cały temat o tym:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic586371.html

Lackow napisał:
Kto mi powie jak sie uruchamia te wytryski na światła ? ;)

GSKoniu napisał:
tak samo jak na szybę przednią ale tylko przy włączonych światłach z włącznika (jak są automaty to nie trybi przechodziłem z B3)

m@ciek napisał:
Próbował ktoś zamontować większy zbiorniczek płynu np.od passata b3 ten 5l ? zamiast tego mikrusa co był w standardzie pod maska b2 (strasznie irytujące jest to ciągłe dolewanie i sprawdzanie poziomu )!! :evil:
może z innego modelu podejdzie bez przeróbek ??

klapek napisał:
W B-dwójkach były też zbiorniki 8-litrowe . Do Twojego będzie pasował. Problem jest z zamontowaniem tego zbiornika w 5-cio cylindrówce /chłodnica przeszkadza/ i w dieslu ze wspomaganiem / przeszkadza zbiornik płynu do wspomagania/. Zbiornik 8-litrowy był w autach ze spryskiwaczami reflektorów dlatego ma wejścia na dwie pompki. Jedno z przodu drugie z tyłu.Jedno z nich musisz zaślepić.

vwquantum napisał:
Nie do końca się zgodzę, zbiornik jest tak wyprofilowany że powinien pasować. Przecież były w GL5 a to nic jak 5cylindrow.
Jak widać jest miejsce na dwie pompki jedna na reflektory druga na szyby :)

Obrazek

Obrazek

co do zbiorniczka z b3 to musisz sam się przekonać i nam napisać :)

vrl napisał:
Ja zamontowałem 2 takie same oryginalne zbiorniczki do sprysków na szyby i 5-cio litrowy osobny do sprysków na reflektory. (mam wspomaganie) :] W każdym zbiorniku jest osobna pompka.

Re: Spryskiwacze reflektorów

: 04 cze 2015, 11:15
autor: maro0912
Czy zawór spiętrzający jest potrzebny w całej instalacji? Jak sprawdzałem po jednym sprysku bez zaworu to elegancko pryskały, z zaworem w ogóle, pytanie czy uszkodzony zawór czy pompka nie da rady przepchnąć?
Miał ktoś może w poliftowych spryskach ukręcone śruby mocujące? Jeśli tak to jak naprawiliście bo patrząc na to to jedyna opcja to przykleić nową śrubę do gumy i mieć nadzieje że nie odpadnie.

Re: Spryskiwacze reflektorów

: 20 cze 2015, 8:37
autor: maro0912
Montaż sprysków w toku więc parę zdjęć dla potomnych będzie na przykładzie zderzaka po FL
miejsca mocowania w zderzaku:
Obrazek

więcej wieczorem

Re: Spryskiwacze reflektorów

: 20 cze 2015, 8:43
autor: vwquantum
tez bede rezal przedliftowego quantuma. Ma ktos moze wymierzone gdzie dokladnie sa zamocowane spryski? wg przedniego pasa?

maro te zdjecie to ori zderzak z ori spryskami?

Re: Spryskiwacze reflektorów

: 20 cze 2015, 8:51
autor: maro0912
vwquantum pisze:tez bede rezal przedliftowego quantuma. Ma ktos moze wymierzone gdzie dokladnie sa zamocowane spryski? wg przedniego pasa?

maro te zdjecie to ori zderzak z ori spryskami?
ori zderzak po FL był bez sprysków, w metalowej belce są już otwory w miejscach gdzie się przykręca, tak było u mnie z tego co chyba Tomasz pisał gdzieś wyżej to w przed liftach na europę też tak było pytanie jak na usa? jeśli były takie same belki to powinny być otwory

Re: Spryskiwacze reflektorów

: 20 cze 2015, 9:32
autor: biju
w przed FL też są otwory. Ja też jestem na etapie montażu ;) wczoraj zakupiony wąż :)

Re: Spryskiwacze reflektorów

: 20 cze 2015, 22:35
autor: maro0912
I tak spryski posadzone śmigają przynajmniej prawy bo lewy coś niemrawy był może się przytkał czy coś sprawdzę jak będę miał kiedyś więcej czasu
jak mniej więcej wyszły u mnie otwory w zderzaku, ogarnięty człowiek mając w rękach spryski i zderzak domyśli się co i jak :lol:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

moje spryski niestety miały 1/4 ori śruby montażowe więc musiałem sobie poradzić jedną się udało przyspawać reszta padaki więc teraz spryski wiszą na 1 śrubie każdy ale raczej to wystarczy bo dość pewnie siedzą przy komplecie ori śrub i dobrym skręceniu spryski będą pięknie przylegać u mnie jest tak na +3 kiedyś się poprawi to
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

jeśli ktoś ma po lifta z ori spryskami to bardzo bym prosił o fotki bo wydaje mi się że u mnie coś jest nie tak bo spryski dają tylko na zwykłe światła na halogen nic nie leci a chyba ma i na halogen i światła dawać?
więc lipa bo inaczej tego się raczej nie da spasować
tu widać jak poszedł płyn
Obrazek

PS: z tego co widzę to spryski nie mają możliwości regulacji, dodatkowo wcześniej jak mierzyłem jak spryski leją to jeśli by je przesunąć od długość tego wspornika do środka z 2 stron to były by ideanalnie czyli pryskały by na halogeny i światła.

Re: Spryskiwacze reflektorów

: 21 cze 2015, 7:32
autor: vwquantum
czyli jak będę przymierzał do wąskiego quantumowego to przyłożę sobie i sprawdzę gdzie tryska płyn :P bo u mnie lampki są dużo mniejsze ;)

Ile węża potrzeba? i jakiej średnicy?

Re: Spryskiwacze reflektorów

: 21 cze 2015, 9:26
autor: maro0912
średnice Ci mogę napisać później a co do długości to ETKa podaje dla różnych zderzaków inaczej, dobrym pytaniem jest czy w ogóle podpasujesz do tego zderzaka jakieś spryski bo w ETCe dla Quantumów nie ma w ogóle, bo w polifcie spryski mają takie podcięcia że się mają idealnie spasować z klinem i linią zderzaka, więc jeśli w Q jest inaczej wyprofilowany niż w przed lifcie to może nie spasowac .

E: średnica węża do dużej pompki `9mm
E2: co do długości to w ETCe podają:
dla po lifta: 350mm, 335mm, 1240mm
przed lift: 155mm, 1050mm, 335mm
santana: 350mm, 1240mm, 335mm czyli to samo co po FL
wrzucił bym rysunek z ETKI ale coś mi komputer foszki strzela i nie mogę d o PDF wrzucić, jak kiedyś to ogarnę to wstawię.
E3: Jak będziesz montować duży zbiornik zamiast zwykłego to trzeba też kawałek dłuższy wężyk do sprysków szyby bo pompka idzie w inne miejsce

Re: Spryskiwacze reflektorów

: 09 wrz 2015, 5:47
autor: szatanq
wrzuci ktoś zdjęcia z przed i po lifta . bo mam do kupienia tylko nie wiem jakie typ ma na sprzedarz