Spryskiwacze reflektorów
: 01 sty 2012, 17:40
Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.
Tomasz napisal:
Panowie chodzi mianowicie o podłączenie spryskwiaczy reflektorów, mam dysze do zderzaka, mam zbiornik na płyn z dwoma pompkami, więc chyba wszystko poza elektryką... Teraz pytanie jak to działa i jak się podłącza... W golfie działały razem ze spryskiwaczami szyby ale tylko przy włączonych światłach, czy w passacie było to tak samo? Wie ktos jak wygląda schemat inastlacji elektrycznej do takiego patentu i co i jak się włącza? Jakiś dodatkowy przekaźnik?
A co do przekaźnika, kolega na forum passata sugerował takie cos..
Cytat:
po co przekaznik. wydaje mi sie ze to moglo by byc tak ze pompka od spryskiwaczy lamp miala [-] wzietego wlasnie ze swiatel. w momencie gdzy byly one wylaczone pomkka byla wylaczona i nie reagowala na sygnal z manetki. w momencie gdzy swiatla sie zapalaly obieg sie zamykal i mompka miala prad
Schematy z golfa...
rafciu napisał:
Mam spryski na reflektory i dzialaja tylko na jak sa swiatla wlaczone i to tylko przez chwile pryskaja a pozniej tylko na szybę
_Bartosz_ napisał:
minus od świateł nie pomoże światła cały czas mają mase dostarczaną, plus jest odcinany, dlatego przekaźnik potrzebny żeby dopiero przy załącznych reagowało.
Jeśli połączysz równolegle obydwie pompki to przekaźnik potrzebny żeby sikało tylko jak światła włączone, i to i tak nie da chwilowego natrysku, tylko tak jak na szybę.
seba0607 napisał:
ETKA pokazuje jakiś osobny przekaźnik do tego:
Ale znalazłem na necie coś takiego:
"Układ sterujący pracą pompy na rys.2. Po naciśnięciu przycisku K przy włączonych światłach ( już od postojowych), przez uzwojenie przekaźnika popłynie prąd ładowania kondensatora C1, powodując jego zadziałanie i włączenie pompy. Po czasie ok. 0,8sek. kondensator naładuje się i w obwodzie przestaje płynąć prąd, przekaźnik wyłączy pompę. Po zwolnieniu przycisku K kondensator rozładowuje się przez rezystor R1 i diodę. Gdyby nie było diody, po zwolnieniu przycisku przekaźnik włączyłby się drugi raz, gdyż prąd rozładowania kondensatora popłynie przez uzwojenie oraz rezystor R1.
Czas włączenia przekaźnika w zależności od rezystancji jego uzwojenia dobiera się przez zmianę pojemności C1. Przez zmianę rezystancji R1 można dobierać czas rozładowania kondensatora, uzyskując taki efekt, że przy nerwowo szybkim, kilkakrotnym naciskaniu przycisku przekaźnik załączy się tylko dwa lub trzy razy, gdyż kondensator przy każdym włączeniu jest doładowywany, i przez uzwojenie przekaźnika w końcu przestaje płynąć prąd zdolny do jego włączenia. Gdyby nie było rezystora R1 (np. uszkodzony) przekaźnik załączy się tylko raz i ponowne jego włączenie będzie możliwe po kilku minutach, gdy kondensator rozładuje się przez swoją upływność. Kondensator C2 zabezpiecza styki przekaźnika przed wypaleniem.
Układ został zmontowany na płytce preszpanowej metodą pseudodruku, gdyż nie warto robić płytki drukowanej. Orientacyjny rozkład elementów i połączenia są pokazane na rys.3. Całość zamknięto w plastikowym pudełeczku do mydła. "
Tu masz cały temat o tym:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic586371.html
Lackow napisał:
Kto mi powie jak sie uruchamia te wytryski na światła ?
GSKoniu napisał:
tak samo jak na szybę przednią ale tylko przy włączonych światłach z włącznika (jak są automaty to nie trybi przechodziłem z B3)
m@ciek napisał:
Próbował ktoś zamontować większy zbiorniczek płynu np.od passata b3 ten 5l ? zamiast tego mikrusa co był w standardzie pod maska b2 (strasznie irytujące jest to ciągłe dolewanie i sprawdzanie poziomu )!!
może z innego modelu podejdzie bez przeróbek ??
klapek napisał:
W B-dwójkach były też zbiorniki 8-litrowe . Do Twojego będzie pasował. Problem jest z zamontowaniem tego zbiornika w 5-cio cylindrówce /chłodnica przeszkadza/ i w dieslu ze wspomaganiem / przeszkadza zbiornik płynu do wspomagania/. Zbiornik 8-litrowy był w autach ze spryskiwaczami reflektorów dlatego ma wejścia na dwie pompki. Jedno z przodu drugie z tyłu.Jedno z nich musisz zaślepić.
vwquantum napisał:
Nie do końca się zgodzę, zbiornik jest tak wyprofilowany że powinien pasować. Przecież były w GL5 a to nic jak 5cylindrow.
Jak widać jest miejsce na dwie pompki jedna na reflektory druga na szyby
co do zbiorniczka z b3 to musisz sam się przekonać i nam napisać
vrl napisał:
Ja zamontowałem 2 takie same oryginalne zbiorniczki do sprysków na szyby i 5-cio litrowy osobny do sprysków na reflektory. (mam wspomaganie) :] W każdym zbiorniku jest osobna pompka.
Tomasz napisal:
Panowie chodzi mianowicie o podłączenie spryskwiaczy reflektorów, mam dysze do zderzaka, mam zbiornik na płyn z dwoma pompkami, więc chyba wszystko poza elektryką... Teraz pytanie jak to działa i jak się podłącza... W golfie działały razem ze spryskiwaczami szyby ale tylko przy włączonych światłach, czy w passacie było to tak samo? Wie ktos jak wygląda schemat inastlacji elektrycznej do takiego patentu i co i jak się włącza? Jakiś dodatkowy przekaźnik?
A co do przekaźnika, kolega na forum passata sugerował takie cos..
Cytat:
po co przekaznik. wydaje mi sie ze to moglo by byc tak ze pompka od spryskiwaczy lamp miala [-] wzietego wlasnie ze swiatel. w momencie gdzy byly one wylaczone pomkka byla wylaczona i nie reagowala na sygnal z manetki. w momencie gdzy swiatla sie zapalaly obieg sie zamykal i mompka miala prad
Schematy z golfa...
rafciu napisał:
Mam spryski na reflektory i dzialaja tylko na jak sa swiatla wlaczone i to tylko przez chwile pryskaja a pozniej tylko na szybę
_Bartosz_ napisał:
minus od świateł nie pomoże światła cały czas mają mase dostarczaną, plus jest odcinany, dlatego przekaźnik potrzebny żeby dopiero przy załącznych reagowało.
Jeśli połączysz równolegle obydwie pompki to przekaźnik potrzebny żeby sikało tylko jak światła włączone, i to i tak nie da chwilowego natrysku, tylko tak jak na szybę.
seba0607 napisał:
ETKA pokazuje jakiś osobny przekaźnik do tego:
Ale znalazłem na necie coś takiego:
"Układ sterujący pracą pompy na rys.2. Po naciśnięciu przycisku K przy włączonych światłach ( już od postojowych), przez uzwojenie przekaźnika popłynie prąd ładowania kondensatora C1, powodując jego zadziałanie i włączenie pompy. Po czasie ok. 0,8sek. kondensator naładuje się i w obwodzie przestaje płynąć prąd, przekaźnik wyłączy pompę. Po zwolnieniu przycisku K kondensator rozładowuje się przez rezystor R1 i diodę. Gdyby nie było diody, po zwolnieniu przycisku przekaźnik włączyłby się drugi raz, gdyż prąd rozładowania kondensatora popłynie przez uzwojenie oraz rezystor R1.
Czas włączenia przekaźnika w zależności od rezystancji jego uzwojenia dobiera się przez zmianę pojemności C1. Przez zmianę rezystancji R1 można dobierać czas rozładowania kondensatora, uzyskując taki efekt, że przy nerwowo szybkim, kilkakrotnym naciskaniu przycisku przekaźnik załączy się tylko dwa lub trzy razy, gdyż kondensator przy każdym włączeniu jest doładowywany, i przez uzwojenie przekaźnika w końcu przestaje płynąć prąd zdolny do jego włączenia. Gdyby nie było rezystora R1 (np. uszkodzony) przekaźnik załączy się tylko raz i ponowne jego włączenie będzie możliwe po kilku minutach, gdy kondensator rozładuje się przez swoją upływność. Kondensator C2 zabezpiecza styki przekaźnika przed wypaleniem.
Układ został zmontowany na płytce preszpanowej metodą pseudodruku, gdyż nie warto robić płytki drukowanej. Orientacyjny rozkład elementów i połączenia są pokazane na rys.3. Całość zamknięto w plastikowym pudełeczku do mydła. "
Tu masz cały temat o tym:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic586371.html
Lackow napisał:
Kto mi powie jak sie uruchamia te wytryski na światła ?
GSKoniu napisał:
tak samo jak na szybę przednią ale tylko przy włączonych światłach z włącznika (jak są automaty to nie trybi przechodziłem z B3)
m@ciek napisał:
Próbował ktoś zamontować większy zbiorniczek płynu np.od passata b3 ten 5l ? zamiast tego mikrusa co był w standardzie pod maska b2 (strasznie irytujące jest to ciągłe dolewanie i sprawdzanie poziomu )!!
może z innego modelu podejdzie bez przeróbek ??
klapek napisał:
W B-dwójkach były też zbiorniki 8-litrowe . Do Twojego będzie pasował. Problem jest z zamontowaniem tego zbiornika w 5-cio cylindrówce /chłodnica przeszkadza/ i w dieslu ze wspomaganiem / przeszkadza zbiornik płynu do wspomagania/. Zbiornik 8-litrowy był w autach ze spryskiwaczami reflektorów dlatego ma wejścia na dwie pompki. Jedno z przodu drugie z tyłu.Jedno z nich musisz zaślepić.
vwquantum napisał:
Nie do końca się zgodzę, zbiornik jest tak wyprofilowany że powinien pasować. Przecież były w GL5 a to nic jak 5cylindrow.
Jak widać jest miejsce na dwie pompki jedna na reflektory druga na szyby
co do zbiorniczka z b3 to musisz sam się przekonać i nam napisać
vrl napisał:
Ja zamontowałem 2 takie same oryginalne zbiorniczki do sprysków na szyby i 5-cio litrowy osobny do sprysków na reflektory. (mam wspomaganie) :] W każdym zbiorniku jest osobna pompka.