SWAP na coś większego

Wszystko czego nie można przypisać do powyższych działów
ozzy
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2015, 23:40
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Słupca

SWAP na coś większego

Post autor: ozzy » 09 lut 2015, 0:16

Witam was wszystkich serdecznie chciałbym się przywitać bo to jest mój 1 post na tym forum ;)

Nie przeciągając, jako niedoświadczony w tego typu sprawach chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy.
Mianowicie czaje się na zakup vw passata b2 kombi 1,6D zrobić z niego "COŚ" co wzbudzi podziw nie tylko lakierem, felgami ale również "serduszkiem".

Chciałbym zrobić temu pięknemu autu SWAP, czytałem że ludzie kładą silniki od audi 80, passatów B3 1.9TD ale mi chodzi po głowie "coś innego". Mam 2 opcje, 2.8 z BMW E39 oraz silnik z volvo s80 2.9 T6 (biturbo). Z tego co wiem i widziałem (kiedyś rodzice mieli szczupaka ale tak dawno temu że ledwo go pamiętam i pozostały jedynie zdjęcia) to silnik jest w poprzek a w BMW i Volvo wzdłuż (nie wiem czy to fachowe określenie :D ).

Pytanie więc jest następujące: czy ja to tam zmieszczę? jeśli nie to jak duże kombinacje i przeróbki będę musiał zastosować ?


Pozdrawiam, Ozzy

Awatar użytkownika
szatanq
Posty: 437
Rejestracja: 05 kwie 2012, 20:03
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1988
silnik: 1.8i 90KM
Gadu-Gadu: 0

Re: SWAP na coś większego

Post autor: szatanq » 09 lut 2015, 7:05

w s-80 jest w poprzek a w bmw w zdłużnie a z bmw nawet nie kombinuj bo za dużo przeróbek ja się zastanawiam nad 1.8 t z passka b5 albo 2.8 v6 z audi może b4 bo wszystko pasuje :)

ozzy
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2015, 23:40
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Słupca

Re: SWAP na coś większego

Post autor: ozzy » 09 lut 2015, 8:33

No to skupmy się na S80 :P Bo że tak powiem, części do tego modelu auta mogę mieć pod dostatkiem. Z audi trochę gorzej :P
Jeśli chciałbym robić to samemu to z jakimi problemami muszę się liczyć?
Oddać auto do warsztatu zajmującego sie tego typu rzeczami to też nie jest mały koszt a chciałbym te pieniądze przeznaczyć np na felgi :P

Borys
Posty: 667
Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Tlen: szborys@tlen.pl
Lokalizacja: Chojnów/Legnica

Re: SWAP na coś większego

Post autor: Borys » 09 lut 2015, 9:21

Po pierwsze w szczupaku silnik jest wzdłuż. A po drugie, komora silnika jest duża, ale nie wiem czy sześć cylindrów w rzędzie się zmieści.

Awatar użytkownika
theTomasso
Posty: 124
Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1976
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Zamość - POLAND

Re: SWAP na coś większego

Post autor: theTomasso » 09 lut 2015, 9:45

do takiej mocy musisz szukać też innej skrzyni i całego przeniesienia napedu, jak założysz szerokie kapcie to nawet przeguby i półosie mogą nie dać rady, mechanizm różnicowy też będzie mocno obciążony, najlepszą opcją wyjąć cały zespół z volvo razem z sankami i próbować wsadzić to do paska, tylko trzeba porównać szerokość podłużnic pod maską
nie wiem czy w volvo jest rama pomocnicza silnika czy jest on mocowany do nadwozia ale taka przekładka całości ze skrzynią półosiami i nawet zawieszeniem wydaje się najprostsza, najszybsza i najtańsza, tylko wtedy przednie koła masz rozstaw od volvo a tył vw :)

Borys
Posty: 667
Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Tlen: szborys@tlen.pl
Lokalizacja: Chojnów/Legnica

Re: SWAP na coś większego

Post autor: Borys » 09 lut 2015, 10:33

No i właśnie jeszcze kwestia mocy, jak chcesz mieć tyle koni, to najlepiej robić swapa jak masz syncro. Na forum jest kombiak, który ma pod maską 4.2 V8 z audi, ale ma właśnie napęd na cztery koła ;)

Awatar użytkownika
nemsiu
Posty: 141
Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1979
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 884088
Skype: nemsiu
Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa

Re: SWAP na coś większego

Post autor: nemsiu » 09 lut 2015, 10:46

Dokładnie, poza tym wydaje mi się, że będzie problem ze skrzynią, żeby dopasować, bo w silnikach umieszczonych wzdłużnie jak to jest w passacie inaczej wyglądają skrzynie niż w poprzecznie montowanych silnikach. A poprzecznie raczej Ci się silnik nie zmieści więc jest problem ze skrzynią jakbyś chciał coś mocniejszego. Co do roboty samemu to jak sam nigdy tego robiłeś to nie polecam. Ja osobiście będę teraz robił swapa ale z 1.6D na 1.6TD także roboty za dużo nie ma to myśle że dam radę a jakbym miał przerabiać itd to osobiście bez doświadczenia bym tego nie robił.
Mniej zamieszania jest jakbyś robił napęd na tył, bo wtedy wszystko praktycznie możesz przełożyć ale znów tunel jest za mały itd..

Wydaje mi się (dlatego ja też z b1 nie robie jakiegoś mega mocnego auta), bo jak dla mnie jest za dużo zabawy i o wiele łatwiej jest to zrobić w aucie, gdzie oryginalnie jest poprzecznie umiejscowiony silnik.

Dokładnie, syncro dobry pomysl ale to już jest totalna przeróbka.

ozzy
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2015, 23:40
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Słupca

Re: SWAP na coś większego

Post autor: ozzy » 09 lut 2015, 10:49

Wyciąć blachę ew coś delikatnie wspawać to mogę samemu, ale wspawanie sanek z volvo to już nie dla mnie robota, u mnie w okolicy chyba nie ma warsztatu, który by się tego podjął a jeśli już to za kolosalne ceny. Dobry szczupak 2,5tys (takiego mam okazję kupić) + silnik + przeróbka. A ja chciałem zmieścić się w 5/6 tys + lakierowanie i felgi.

A coś, co nie wymaga zbyt dużo przeróbek, z jakąś konkretną mocą zawstydzającą nowe wynalazki na światłach? :P
Silniki od audi też mogę skołować, pytanie tylko JAKI. Z ciekawostek to mam na stanie silnik 1.7 Diesel ISUZU z opla astry I ;)

Na początku myślałem o VW golfie MK2, ale tego jest dość sporo na ulicach, wiec mój wybór padł na szczupaka bo dość dużo jeżdżę samochodem, pociągiem, autobusem (szkoła/dziewczyna) i szczupaka widziałem tylko 1 zaparkowanego pod blokiem, kolor brązowy no ale nie kombi niestety :P Ale jego stan był fatalny :(


Marzy mi się auto, które będzie wzbudzało podziw - bo jak takie stare auto może tak jeździć i wyglądać. Każdy sie jara BMW kupują 1.8 i myślą że to rajdówka :D Nie mam nic do BMW ale myślenie niektórych ich posiadaczy po prostu rozwala system.

ozzy
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2015, 23:40
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1982
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Słupca

Re: SWAP na coś większego

Post autor: ozzy » 09 lut 2015, 10:52

Co do silnika volvo to myślę że nie będzie problemu odnośnie tunelu i napędu - dam sobie rękę uciąć że ma napęd na przód :P

Borys
Posty: 667
Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: 1.6TD 70KM
Gadu-Gadu: 0
Tlen: szborys@tlen.pl
Lokalizacja: Chojnów/Legnica

Re: SWAP na coś większego

Post autor: Borys » 09 lut 2015, 12:56

Nie chcę Cię obrażać, ale trochę bujasz w obłokach i nie zdajaesz sobie sprawy ile rzeczy trzeba przerobić. Możesz 1.9 TDi wstawić, pobawić się z tuningiem i też będziesz zawstydzał. Poza tym nie liczy się maszyna, liczy się kierowca, znam ludzi którzy słabymi autami są w stanie wygrać z mocniejszymi ;). A sam swap dla swapu, żeby pokazać, że się da, no da się, ale czy jest to konieczne? :)


Odpowiedz