SWAP na coś większego
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2015, 23:40
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupca
SWAP na coś większego
Witam was wszystkich serdecznie chciałbym się przywitać bo to jest mój 1 post na tym forum
Nie przeciągając, jako niedoświadczony w tego typu sprawach chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy.
Mianowicie czaje się na zakup vw passata b2 kombi 1,6D zrobić z niego "COŚ" co wzbudzi podziw nie tylko lakierem, felgami ale również "serduszkiem".
Chciałbym zrobić temu pięknemu autu SWAP, czytałem że ludzie kładą silniki od audi 80, passatów B3 1.9TD ale mi chodzi po głowie "coś innego". Mam 2 opcje, 2.8 z BMW E39 oraz silnik z volvo s80 2.9 T6 (biturbo). Z tego co wiem i widziałem (kiedyś rodzice mieli szczupaka ale tak dawno temu że ledwo go pamiętam i pozostały jedynie zdjęcia) to silnik jest w poprzek a w BMW i Volvo wzdłuż (nie wiem czy to fachowe określenie ).
Pytanie więc jest następujące: czy ja to tam zmieszczę? jeśli nie to jak duże kombinacje i przeróbki będę musiał zastosować ?
Pozdrawiam, Ozzy
Nie przeciągając, jako niedoświadczony w tego typu sprawach chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy.
Mianowicie czaje się na zakup vw passata b2 kombi 1,6D zrobić z niego "COŚ" co wzbudzi podziw nie tylko lakierem, felgami ale również "serduszkiem".
Chciałbym zrobić temu pięknemu autu SWAP, czytałem że ludzie kładą silniki od audi 80, passatów B3 1.9TD ale mi chodzi po głowie "coś innego". Mam 2 opcje, 2.8 z BMW E39 oraz silnik z volvo s80 2.9 T6 (biturbo). Z tego co wiem i widziałem (kiedyś rodzice mieli szczupaka ale tak dawno temu że ledwo go pamiętam i pozostały jedynie zdjęcia) to silnik jest w poprzek a w BMW i Volvo wzdłuż (nie wiem czy to fachowe określenie ).
Pytanie więc jest następujące: czy ja to tam zmieszczę? jeśli nie to jak duże kombinacje i przeróbki będę musiał zastosować ?
Pozdrawiam, Ozzy
- szatanq
- Posty: 437
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 20:03
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.8i 90KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: SWAP na coś większego
w s-80 jest w poprzek a w bmw w zdłużnie a z bmw nawet nie kombinuj bo za dużo przeróbek ja się zastanawiam nad 1.8 t z passka b5 albo 2.8 v6 z audi może b4 bo wszystko pasuje
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2015, 23:40
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupca
Re: SWAP na coś większego
No to skupmy się na S80 Bo że tak powiem, części do tego modelu auta mogę mieć pod dostatkiem. Z audi trochę gorzej
Jeśli chciałbym robić to samemu to z jakimi problemami muszę się liczyć?
Oddać auto do warsztatu zajmującego sie tego typu rzeczami to też nie jest mały koszt a chciałbym te pieniądze przeznaczyć np na felgi
Jeśli chciałbym robić to samemu to z jakimi problemami muszę się liczyć?
Oddać auto do warsztatu zajmującego sie tego typu rzeczami to też nie jest mały koszt a chciałbym te pieniądze przeznaczyć np na felgi
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: SWAP na coś większego
Po pierwsze w szczupaku silnik jest wzdłuż. A po drugie, komora silnika jest duża, ale nie wiem czy sześć cylindrów w rzędzie się zmieści.
- theTomasso
- Posty: 124
- Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1976
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość - POLAND
Re: SWAP na coś większego
do takiej mocy musisz szukać też innej skrzyni i całego przeniesienia napedu, jak założysz szerokie kapcie to nawet przeguby i półosie mogą nie dać rady, mechanizm różnicowy też będzie mocno obciążony, najlepszą opcją wyjąć cały zespół z volvo razem z sankami i próbować wsadzić to do paska, tylko trzeba porównać szerokość podłużnic pod maską
nie wiem czy w volvo jest rama pomocnicza silnika czy jest on mocowany do nadwozia ale taka przekładka całości ze skrzynią półosiami i nawet zawieszeniem wydaje się najprostsza, najszybsza i najtańsza, tylko wtedy przednie koła masz rozstaw od volvo a tył vw
nie wiem czy w volvo jest rama pomocnicza silnika czy jest on mocowany do nadwozia ale taka przekładka całości ze skrzynią półosiami i nawet zawieszeniem wydaje się najprostsza, najszybsza i najtańsza, tylko wtedy przednie koła masz rozstaw od volvo a tył vw
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: SWAP na coś większego
No i właśnie jeszcze kwestia mocy, jak chcesz mieć tyle koni, to najlepiej robić swapa jak masz syncro. Na forum jest kombiak, który ma pod maską 4.2 V8 z audi, ale ma właśnie napęd na cztery koła
- nemsiu
- Posty: 141
- Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1979
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 884088
- Skype: nemsiu
- Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa
Re: SWAP na coś większego
Dokładnie, poza tym wydaje mi się, że będzie problem ze skrzynią, żeby dopasować, bo w silnikach umieszczonych wzdłużnie jak to jest w passacie inaczej wyglądają skrzynie niż w poprzecznie montowanych silnikach. A poprzecznie raczej Ci się silnik nie zmieści więc jest problem ze skrzynią jakbyś chciał coś mocniejszego. Co do roboty samemu to jak sam nigdy tego robiłeś to nie polecam. Ja osobiście będę teraz robił swapa ale z 1.6D na 1.6TD także roboty za dużo nie ma to myśle że dam radę a jakbym miał przerabiać itd to osobiście bez doświadczenia bym tego nie robił.
Mniej zamieszania jest jakbyś robił napęd na tył, bo wtedy wszystko praktycznie możesz przełożyć ale znów tunel jest za mały itd..
Wydaje mi się (dlatego ja też z b1 nie robie jakiegoś mega mocnego auta), bo jak dla mnie jest za dużo zabawy i o wiele łatwiej jest to zrobić w aucie, gdzie oryginalnie jest poprzecznie umiejscowiony silnik.
Dokładnie, syncro dobry pomysl ale to już jest totalna przeróbka.
Mniej zamieszania jest jakbyś robił napęd na tył, bo wtedy wszystko praktycznie możesz przełożyć ale znów tunel jest za mały itd..
Wydaje mi się (dlatego ja też z b1 nie robie jakiegoś mega mocnego auta), bo jak dla mnie jest za dużo zabawy i o wiele łatwiej jest to zrobić w aucie, gdzie oryginalnie jest poprzecznie umiejscowiony silnik.
Dokładnie, syncro dobry pomysl ale to już jest totalna przeróbka.
Zobacz moje B1 ----> https://www.facebook.com/pages/VW-passa ... page_panel
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2015, 23:40
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupca
Re: SWAP na coś większego
Wyciąć blachę ew coś delikatnie wspawać to mogę samemu, ale wspawanie sanek z volvo to już nie dla mnie robota, u mnie w okolicy chyba nie ma warsztatu, który by się tego podjął a jeśli już to za kolosalne ceny. Dobry szczupak 2,5tys (takiego mam okazję kupić) + silnik + przeróbka. A ja chciałem zmieścić się w 5/6 tys + lakierowanie i felgi.
A coś, co nie wymaga zbyt dużo przeróbek, z jakąś konkretną mocą zawstydzającą nowe wynalazki na światłach?
Silniki od audi też mogę skołować, pytanie tylko JAKI. Z ciekawostek to mam na stanie silnik 1.7 Diesel ISUZU z opla astry I
Na początku myślałem o VW golfie MK2, ale tego jest dość sporo na ulicach, wiec mój wybór padł na szczupaka bo dość dużo jeżdżę samochodem, pociągiem, autobusem (szkoła/dziewczyna) i szczupaka widziałem tylko 1 zaparkowanego pod blokiem, kolor brązowy no ale nie kombi niestety Ale jego stan był fatalny
Marzy mi się auto, które będzie wzbudzało podziw - bo jak takie stare auto może tak jeździć i wyglądać. Każdy sie jara BMW kupują 1.8 i myślą że to rajdówka Nie mam nic do BMW ale myślenie niektórych ich posiadaczy po prostu rozwala system.
A coś, co nie wymaga zbyt dużo przeróbek, z jakąś konkretną mocą zawstydzającą nowe wynalazki na światłach?
Silniki od audi też mogę skołować, pytanie tylko JAKI. Z ciekawostek to mam na stanie silnik 1.7 Diesel ISUZU z opla astry I
Na początku myślałem o VW golfie MK2, ale tego jest dość sporo na ulicach, wiec mój wybór padł na szczupaka bo dość dużo jeżdżę samochodem, pociągiem, autobusem (szkoła/dziewczyna) i szczupaka widziałem tylko 1 zaparkowanego pod blokiem, kolor brązowy no ale nie kombi niestety Ale jego stan był fatalny
Marzy mi się auto, które będzie wzbudzało podziw - bo jak takie stare auto może tak jeździć i wyglądać. Każdy sie jara BMW kupują 1.8 i myślą że to rajdówka Nie mam nic do BMW ale myślenie niektórych ich posiadaczy po prostu rozwala system.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 lut 2015, 23:40
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Słupca
Re: SWAP na coś większego
Co do silnika volvo to myślę że nie będzie problemu odnośnie tunelu i napędu - dam sobie rękę uciąć że ma napęd na przód
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: SWAP na coś większego
Nie chcę Cię obrażać, ale trochę bujasz w obłokach i nie zdajaesz sobie sprawy ile rzeczy trzeba przerobić. Możesz 1.9 TDi wstawić, pobawić się z tuningiem i też będziesz zawstydzał. Poza tym nie liczy się maszyna, liczy się kierowca, znam ludzi którzy słabymi autami są w stanie wygrać z mocniejszymi . A sam swap dla swapu, żeby pokazać, że się da, no da się, ale czy jest to konieczne?