Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 0:28
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6 85KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: błaszki
Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
Witam wszystkich, na początku chciałem powiedzieć, że zapoznałem sie z tym co napisał vwquantum w swoim poście, aczkolwiek chciałem wam pokazać jak to jest podłączone w mojej santanie. Pamiętam, że kiedyś ( jakieś 10 lat temu dobre) magiczna strzałka ekonomizera się pokazywała i nie wiadomo co się od tamtej pory stało, że strzałka nie działa.
Wrzucam schemat podłączenia wężyków i kilka zdjęć.
schemat: tutaj wyjście z kolektora: tutaj widoczny "czujnik podciśnienia" i właśnie z drugiej strony nie jest on zatkany tak jak to opisał vwquantum tylko wężyk idzie do aparatu zapłonowego tutaj wyjście z gaźnika do gruchy: tutaj trónik który jest na schemacie, biały wężyk do idzie do zegarów a czarny wchodzi w gruby przewód między kolektorem a serwo: na kolejnym zdjęciu zaznaczony na biało wężyk wychodzi z gaźnika i jest wczepiony na dolocie powietrza: z kolei na tym zdjęciu widać dwa wężyki wychodzące z czarnego elementu przy gaźniku, czarny jest z powrotem wczepiony w gaźnik a zielony jest wczepiony w grubszy przewód między kolektorem a serwo ( zaznaczyłem na schemacie) A tak prezentuje sie santana którą Dziadek chciał oddać na szrot niedawno Co do całego schematu to właśnie nie wiem czy całość jest dobrze podłączona bo na schemacie vwquantum'a jest troche inaczej. strzałka kiedyś sie pojawiała ale nie wiadomo czy od tamtego czasu jakiś grzebek tego nie przerobił po swojemu.
Proszę was o opinie na ten temat, no i oczywiście byłoby super gdyby osoby posiadające ekonomizer w swoich furach porównały moje podłączenie ze swoim.
Jeżeli będzie potrzeba dorzuce więcej zdjęć i odpowiem na każde pytanie
z góry dziękuje za każdą pomoc i pozdrawiam wszystkich
Wrzucam schemat podłączenia wężyków i kilka zdjęć.
schemat: tutaj wyjście z kolektora: tutaj widoczny "czujnik podciśnienia" i właśnie z drugiej strony nie jest on zatkany tak jak to opisał vwquantum tylko wężyk idzie do aparatu zapłonowego tutaj wyjście z gaźnika do gruchy: tutaj trónik który jest na schemacie, biały wężyk do idzie do zegarów a czarny wchodzi w gruby przewód między kolektorem a serwo: na kolejnym zdjęciu zaznaczony na biało wężyk wychodzi z gaźnika i jest wczepiony na dolocie powietrza: z kolei na tym zdjęciu widać dwa wężyki wychodzące z czarnego elementu przy gaźniku, czarny jest z powrotem wczepiony w gaźnik a zielony jest wczepiony w grubszy przewód między kolektorem a serwo ( zaznaczyłem na schemacie) A tak prezentuje sie santana którą Dziadek chciał oddać na szrot niedawno Co do całego schematu to właśnie nie wiem czy całość jest dobrze podłączona bo na schemacie vwquantum'a jest troche inaczej. strzałka kiedyś sie pojawiała ale nie wiadomo czy od tamtego czasu jakiś grzebek tego nie przerobił po swojemu.
Proszę was o opinie na ten temat, no i oczywiście byłoby super gdyby osoby posiadające ekonomizer w swoich furach porównały moje podłączenie ze swoim.
Jeżeli będzie potrzeba dorzuce więcej zdjęć i odpowiem na każde pytanie
z góry dziękuje za każdą pomoc i pozdrawiam wszystkich
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
na wstepie powiedz co masz za gaznik bo mi na pierburga 2e2 nie wyglada. troszke podobny ale jakis dziwny na pierwszy rzut.
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 0:28
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6 85KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: błaszki
Re: Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
dobre pytanie tylko za bardzo nie wiem co to za gaźnik, może zrobie więcej zdjęć, albo sprawdze czy są na nim jakieś napisy
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 0:28
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6 85KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: błaszki
Re: Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
zrobiłem zdjęcia, na gaźniku jest chyba tylko jeden napis
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
Gaznik masz zenith chyba 2b2. Nie spotałem się z nim w realu nigdy. Jak widac w pierwszych latach produkcji b2 montowali A na pewno w b1.
Spróbuj zaślepic z jednej strony od aparatu i z jednej strony tego czujnika. Zobacz co się dzieje czy ekonomizer działa.
przyda ci się to
Spróbuj zaślepic z jednej strony od aparatu i z jednej strony tego czujnika. Zobacz co się dzieje czy ekonomizer działa.
przyda ci się to
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 0:28
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6 85KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: błaszki
Re: Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
ok będę próbował. Ogólnie to sprawdzałem jeszcze diode od wskaźnika zmiany biegów i dałem + na A3 w skrzynce bezpieczników i dioda się nie świeci. Rozkręciłem licznik sprawdziłem diode wkładając ją w inne miejsce i dioda jest ok. Ciekawe co tutaj jest nie tak
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 0:28
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6 85KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: błaszki
Re: Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
znalazłem taki schemat i na nim do nr 9 i 10 idzie jeden przewód, a u mnie są połączone ( 9 i 10)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Danielloo
- Administrator
- Posty: 368
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:09
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: ------------
- Gadu-Gadu: 10520160
- Lokalizacja: Rzeszów - Zawadka
Re: Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
Załóż osobny wężyk na "gruszke" przyspieszacza zapłonu na aparacie, i pociągnij powietrze ustami. Sprawdź czy jest szczelny, czy dziurawy i puszcza powietrze
Mój passat jest jak Yeti ... Każdy wie ze istnieje ale mało kto widział
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
Ekonomizer działa na 5 biegu. Miałeś włączony ten bieg??? ;]clemenza12 pisze:ok będę próbował. Ogólnie to sprawdzałem jeszcze diode od wskaźnika zmiany biegów i dałem + na A3 w skrzynce bezpieczników i dioda się nie świeci. Rozkręciłem licznik sprawdziłem diode wkładając ją w inne miejsce i dioda jest ok. Ciekawe co tutaj jest nie tak
Nie zastanawiaj się i rozłączaj i zaślepiaj tamte przewody. Jeżeli u mnie i na schemacie wygląda tak samo.
Daniello też słuszne info podał. Sprawdz to.
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 09 kwie 2015, 0:28
- Auto: VW Santana
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 1.6 85KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: błaszki
Re: Niedziałający ekonomizer oraz upshift , santana 1.6
Panowie ekonomizer działa, powód niedziałania: odpięty jeden przewód od czujnika 5 biegu w skrzyni, połączyłem kable od czujnika na krótko i ekonomizer działa wychodzi na to, że przewody podpięte są prawidłowo. dobrze, że sprawdziłem ten czujnik na kanale zanim zacząłbym bawić sie z wężykami dzięki panowie za rady ale na szczęście przyczyna była najprostsza z możliwych, pozostaje jeszcze niedziałająca dioda zmiany biegów, sama dioda włożona w inne gniazdo świeci ( włożyłem ją w gniazdo od migaczy i migała na pomarańczowo )