Dane techniczne 1,6 TD

Wszystko czego nie można przypisać do powyższych działów
Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Dane techniczne 1,6 TD

Post autor: vwquantum » 01 sty 2012, 19:52

Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.

winyl5 napisał:
Osiągi i dane podstawowe:

Zużycie paliwa:
4,7 litrów / 100 km przy 90 km/h
6,9 litrów / 100 km przy 120 km/h
7,0 litrów / 100 km w mieście

Maksymalna prędkość to 157 km/h


Passat 2 generacji 1,6 TD
Jest to konstrukcja o zapłonie samoczynnym, z turbosprężarką i wtryskiem pośrednim do komory wirowej Ricardo Comet Mark V. Silnik rzędowy, czterocylindrowy, chłodzony cieczą. Posiada wałek rozrządu w głowicy i umieszczony jest podłużnie z przodu. Napęd na koła przednie.

Typ silnika CY
Średnica cylindra 76,5 mm
Skok tłoka 86,4 mm
Pojemność skokowa 1588 cm3
Stopień sprężania 23,0
Ciśnienie sprężania
nominalne 3,4 MPa
minimalne 2,6 MPa
Moc maksymalna 51 kW (70 KM) przy 4800 obrotów na minutę
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm uzyskiwany jest przy 2600 obrotów na minutę

Układ rozrządu
wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny

Układ smarowania pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju
Zębata pompa oleju, zazębienie zewnętrzne, napędzana od wałka pośredniego
Ciśnienie oleju (w temperaturze 80°) przy 2000 obr/min wynosi 0,2 MPa
Filtr oleju Purflux LS 186 z wymiennym wkładem kartonowym

Układ zasilania Bosch, wtryskowy, doładowany turbosprężarką
Filtr paliwa Bosch 0450 133 009 lub Purflux CS 412
Filtr powietrza suchy, z wymiennym wkładem, Purflux A 781
Pompa wtryskowa rozdzielaczowa, Bosch VE 4/9 F 2250 R 78, Bosch VE 4/9 F 2250 R 149 lub Bosch VE 4/9 F 2250 R 223

Układ hamulcowy
Hamulec roboczy hydrauliczny, dwuobwodowy, ze wspomaganiem podciśnieniowym
Hamulce kół przednich tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi
Średnica zewnętrzna tarczy 239 mm
Grubość tarczy hamulcowej: 12 mm
Minimalna grubość tarczy hamulcowej: 10 mm
Grubośc klocków hamulcowych: 19 mm
Minimalna grubość klocków hamulcowych: 7 mm

Hamulce z tyłu bębnowe, samoczynna regulacja luzów szczęk hamulcowych
Średnica robocza bębna 180 mm
Minimalna średnica robocza bębna hamulcowego 181 mm
Grubość okładzin ciernych 5 mm
Minimalna grubość okładzin ciernych: 2,5 mm

Koła i ogumienie: wymiary i dane
Obręcze kół, wymiary felg: 5 J 13 (dla samochodów wyprodukowanych do lipca 1982) lub 5 1/2 J 13 (dla samochodów wyprodukowanych od sierpnia 1982)
Opony bezdętkowe.
Wymiary opon:
dla samochodów wyprodukowanych do VII 1982: 165 R 13
dla samochodów wyprodukowanych od VIII 1982: 185/70 SR 13
Ciśnienie w oponach: przód i tył: 0,18 MPa
przy całkowitym obciążeniu: przód 0,19 MPa, tył 0,23 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Passata II 1,6 TD
Akumulator 12 V 63 Ah, minus na masie
Alternator Bosch lub Motorola, 45 A albo 90 A
Pasek klinowy napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora
rozmiar paska klinowego: wersje bez klimatyzacji 9,5" 735 mm
wersje z klimatyzacją 9,5" 775 mm

ugięcie paska klinowego wynosi od 10 do 15 milimetrów. Mierzymy w środku odległości między kołami pasowymi układu korbowego i alternatora

Masy własna: 1055 kg
Masa całkowita: 1540 kg
Maksymalna masa przyczepy niehamowanej: 500 kg
Maksymalna masa przyczepy hamowanej: 1000 kg


Pojemność zbiornika paliwa: 60 litrów
Pojemność układu smarowania: 3 litry oraz 0,5 litra na filtr
Układ chłodzenia: 6,5 litra
Skrzynia biegów: 1,7 litra
Układ hamulcowy: 0,5 litra
Układ kierowniczy (wspomaganie): od 0,7 do 0,9 litra

Materiały eksploatacyjne
Paliwo: olej napędowy ON
Olej silnikowy: wg API CD, SAE 10W 40 lub SAE 20W 50, wymiana co 7500 km
Olej przekładniowy / wg API GL4, SAE 80 lub SAE 80W 90, sprawdzanie poziomu co 15 000 km
Płyn chłodzący: VW G 11, sprawdzanie poziomu co 15 000 km
Płyn hamulcowy: DOT 4, wymiana co 2 lata
Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem: ATF

Odpowiedz