Kupno Passata

Wszystko czego nie można przypisać do powyższych działów
Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Kupno Passata

Post autor: vwquantum » 01 sty 2012, 20:11

Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.

Tomasz napisał:
Piszcie na co waszym zdaniem warto zwrócić uwagę przed zakupem, co warto sprawdzić po zakupie i ew wymienić ;) Później wszystko zbierze się w jednego posta i podwiesi temacik, myślę, że się przyda ;)

Z mojej strony i tego co zauważyłem...

-> blacharka: drzwi, szczególnie ich dolne krawędzie i naroża; tylna klapa, szczególnie w okolicy szyby; progi; krawędzie nadkoli; okolice wlewu paliwa; warto też zajrzeć pod wykładzinę w bagażniku i wnękę na koło zapasowe;

-> wydech: czy nie chodzi głośno, jak dziurawy gdzieś przy końcu to pikuś, najgorzej jak przedmuchy są gdzieś pod kolektorem;

-> zawieszenie: amorki, tuleje tylnej belki, łożyska, końcówki drążków kierowniczych, to lubi się wyrabiać;

-> silnik, w przypadku wolnossącego diesla, nie wiem jak jest z benzyną... Przy uruchomionym silniku odkręcić korek zbiornika wyrównawczego, przyłożyć rękę i zobaczyć czy nie dmucha i nie ma oleju, jak dmucha najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą do wymiany, w gorszym przypadku nawet pęknięta głowica. Jeśli wywala olej bagnetem, lub po odkręceniu korka oleju, najprawdopodobniej zapchana odma lub silnik kończy swój żywot. Uszczelka pod deklem lubi się pocić, koszt nieduży, warto wymienić. O oleju, filtrach i rozrządzie nie wspominam ;)

Poza tym, klamki lubią się wyrabiać, ale to nie problem używkę można kupić za 20 zika ;) Z innych które mnie zadziwiły, jak w trakcie jazdy zaczyna świecić kontrolka od ręcznego, mimo że ręcznego nie macie trzeba dolać płynu hamulcowego :P

motomaniak napisał:
Jeśli chodzi o diesla jeszcze, nie ważne czy D czy TD. W silniku szukać wycieków oleju, jeśli leci spod klawiatury lub z uszczelki miski olejowej to raczej pikuś, gorzej jak się poci spod głowicy, czasami jest też tak że po prostu króciec na głowicy przepuszcza, i stąd może się wydawać że to spod głowicy, sprawdzić dobrze. Do tego standardowe rzeczy czyli dymienie w czasie jazdy (podczas butowania), najlepiej też jest mieć możliwość zobaczenia jak auto na zimnym odpala, to bardzo dużo mówi o aucie.

Słuchać też czy przeguby nie stukają podczas jazdy, skręcania, słuchać również na pracującym silniku czy po puszczeniu sprzęgła nie pojawia się stukot, jeśli tak do wymiany łożysko oporowe sprzęgła.

Sprawdzić jeszcze czy nie ma bąbelków powietrza. Dodatkowo sprawdzić węże od chłodnicy (gdy silnik jest już mocno rozgrzany), węże powinny być miękkie, jeśli są twarde, do robienia uszczelka pod głowicą bądź pęknięta głowica. Dymienie na biało, też uszczelka, głowica...

Jak kontrolka ręcznego mruga w czasie jazdy to:
Trzeba sprawdzić czemu płyn ucieka ;) Najczęściej ucieka z cylinderków (jeśli bębny), można sprawdzić dotykając bęben od dołu.

Dobrze świadczyć o aucie może też fakt że ma oryginalne wlepy:
- z kodami silnika, lakieru, wyposażenia (w bagażniku zaraz pod wykładziną z lewej strony)
- z kodem kreskowym na dole na środkowym słupku po stronie pasażera.

schwartz napisał:
dodam od siebie, żeby auto oglądac na zimno czyli najlepiej rano kiedy nie był tego dnia jeszcze odpalany.....mokre dywany też sie zdażają, więc to warto też sprawdzic.....jeśli posiada szyber dach obojętnie czy ori czy nie bez próby wody nie powinno sie obejsc (nowe uszczelki do nie ori szyberków mogą kosztowac fortune, ja mam rachunek na 48,90euro)
tylne nadkola od środka można sprawdzic bez zdejmowania plastików przez boczne kieszenie w bagarku...wkładamy ręke po łokiec z czymś małym i twardym w dłoni i pukamy sobie, od razu poczujemy czy jest miekko......warto rozłożyc kanape i sprawdzic tez szyny po których jeżdza przednie fotele..
wszystkie sróbki trzymające tapicerke i plastiki oryginalnie są czarne więc jesli były odkręcane poznasz od razu :roll:

Odpowiedz