Licznik - ekonomizer

Wszystko czego nie można przypisać do powyższych działów
Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Licznik - ekonomizer

Post autor: vwquantum » 01 sty 2012, 20:55

Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.

Marecki_tcv napisał:
w liczniku mam takie miejsce ze strzałka z wartościami chyba od 6 do 12 i w tej strzałeczce jest taka żółta lampka ale ona mi sie nie świeci jak zrobić żeby to działało?
Wskazówki w ogóle nie widzę a jeżeli chodzi o biegi to mam tylko 4

vwquantum napisał:
od tej lampki jest to coś po lewej u góry jeżeli masz benzynowy silnik
Obrazek
i do tego przekaźnik który wyłącza tą lampkę jak wrzucasz 4 bieg.

no to czujnik 4biegu :P ja w coupe tez mam 4biegi :)

Wskazówka załącza się po zmianie na 4bieg. i powinno wyłączać tą diodę pomarańczową.
Przekaźnik jest w skrzynce bezpieczników w miejscu nr 4.

Nie działanie wskazówki:
-niepodpięte podciśnienie idące do zegarów
-nieszczelne
-zepsuty przyspieszacz na aparacie zapłonowym

nie działa ci dioda może masz uszkodzoną diodę. Schemat nie jest skomplikowany.
Da się zdiagnozować, jak będę miał czas to zrobię porządne info na ten temat.

Obrazek

i wyjeżdża z prawej strony jak by co :) słychać klik w zegarach i też przekaźnik.

Zacznijmy od schematu podłączeń.

Etka mi zdechła więc :D
Obrazek


Silnik z gaźnikiem Pierburg 2e2

Na poniższym zdjeciu widać czarny gumowy mały wężyk. Wychodzi on z prawej części gaźnika (patrząc od przodu na gaźnik)
Obrazek

potem w niego wchodzi plastikowa rurka

Obrazek

poźniej jest redukcja w rurkę z przeplotem i wchodzi do tego użądzonka nazwijmy go czujnikiem ciśnienia.
Obrazek

Jak widać druga strona tego czujnika jest zatkana. Dodać można że jest regulacja tego ustrojstwa płaskim śrubokrętem.


Teraz druga sprawa.
Rurka która wychodzi z przyspieszacza aparatu zapłonowego zaraz za przyspieszaczem jest trójnik. Z którego idzie do zegarów. a z kolejnego wyjscia leci ona do wężą między kolektorem ssącym a serwem.

Obrazek

Podłączenia elektryczne:
do czujnika podciśnienia idą 2 przewody:
brązowy masa z aku i biało czerowny który idzie do skrzynki bezpieczników na pin D8.

Czujnik w skrzyni położenia biegu 4lub 5 ma 2 piny.
Brązowy -Masa i biało czarny który idzie do skrzynki bezpiecz. na pin D3.

Aby sprawdzić czy dioda działa nam na zegarach wystarczy dać + na niebiesko zielony przewód który wychodzi z Skrzyn. bezpiecz. A3

Zasada działania ekonomizera i lampki.

Lampka pomarańczowa świeci się gdy jest wysoko na obrotach a gdy wrzucimy najwyższy bieg to idzie masa z czujnika w skrzyni na przekaźnik który jest w miejscu nr 4. I dzięki temu odcina możliwość świecenia pomarańczowej diody na najwyższym biegu.
A tym którzy mają wskaźnik średniego spalania załącza dodatkowo ekonomizer.

Aby był sprawny system potrzebna jest działająca pompka przyspieszacza zapłonu. (po wymianie obudził mi sie ekonomizer :)


Teraz ostatnia sprawa.
Przekaźnik ekonomizera. (wychodzi na to że jest taki sam w przypadku samej diody jak i diody z wskaznikiem sredniego spalania)

Przekaznik ma 7 pinów.
1 - cewka czerwono czarny (pin na cewce 1) nie chcę wprowadzić w błąd ?masa? Bo pin15 to plus po stacyjce przecież.
2 - pusty
3 - daje pewnie + na lampkę nadbiegu pomarańczową pin w skrzynce A3 (niebiesko żółty)
4 - plus po stacyjce pin A8 czarny
5 - dostaje masę z czujnika ze skrzyni pin D3 biało czarny
6 - masa ze skrzynki bezpieczników
7 - masa z czujnika cisnienia pin D8 biało czerwony


Przewody w samych zegarach też mają opisane piny.
pin A7 plus i będzie wiadomo czy działa nam kontrolka nadbiegu.

Żeby było jaśniej :)

Obrazek

Odpowiedz