Obniżanie zawieszenia
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Obniżanie zawieszenia
Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.
Tylko przód Audi 80/90 lata produkcji 1978-1995 bez wersji silnikowych 2.6E, 2.8E
Tylko przód Audi Coupe 1983-1988
Volkswagen Passat 1980-1988
VW Santana 1980-1988
Pasują sprężyny na przód. W zależności od pojemności silników.
Pasują od polo86c
Pasują od golfa 2. Podobno potrzeba górne talerzyki z golfa.
schwarz napisał:
Znalazłem na angielskim forum:
I've got an '84 1.8 estate and i've used shortened seat ibiza rear shocks with vr6 corrado rear springs and thats dropped the rear bout 135mm
on the front i've got shortened audi 80 shocks with mk2 golf -100mm springs! just waiting for my -10mm mk2 golf top cups to bring the front down a touch more as it's sitting ass down at the mo!
but if you were to use the standard passat rear springs on the seat shocks it should only bring it down about 95mm
a to dobra informacja jest
bo wygląda to mniej więcek tak:
_Bartosz_ napisał:
Przy przódzie- 60mm, nic nie trzeba rozklepywać ja przy - 120mm lub więcej miałem tylko wyjęte nadkola plastikowe
A jeszcze niżej zejść można na tyle od mk1/a1, przód u mnie to hmm custom, sprężyny torowe hr dedykowane do civica 4gen., zwrotnice i amortyzatory custom.
moje wydumki:
motomaniak napisał:
polecam poczytać tutaj: http://skopek.interarena.pl/info6_1.php
Z golfa na tył też nie pasują, tzn. za bardzo siada, dlatego najlepszy tam jest gwint wydaje mi się.
biju napisał:
Przód pasuje z audi 80 tył niestety już nie. Powinieneś dopasować tył z paska b3 bo chyba podobne są sprężyny jak dobrze pamiętam.
Z tego co pamiętam są dłuższe na pewno b3. Przody z b2, b3, b4 do naszych pasują. Tyl w b4 zmienili i teraz nie wiem jak to tam było.
szary_misiek napisał:
Obiecałem, że pomierzę sprężyny:
Mają 7,5 zwoju
średnica drutu 12 (na farbie wychodziło 12,5)
z dwóch stron się schodzą, na początku mają 8 cm średnicy wewnętrznej
po 1/4 zwoju 9 cm
normalna średnica gdzieś w środku 10.5 cm
Długość na ściśniętej do wyjęcia 30, czyli jakieś 40 pewnie w stanie wolnym.
Marecki_tcv napisał:
mam pytanko jeżeli do seryjnych amorków założyłbym sprężyny -40 : -60 : -80 jak by to się zachowywało przy poszczególnym obniżeniu np czym większy minus to nie będzie bardziej skakał?
vwquantum napisał:
Im niższe auto będzie tym szybciej ci będą amory wylewać. jak zarzuciłem springi -80 i amory to po miesiącu nowe zwykłe amory wylały. Myslalem że kupiłem bubel więc zakupiłem trochę lepsze na tamte czasy i historia się powtórzyła ale po prawie 2 miesiącach.
Więc -40 jeszcze to będzie jakoś działać i mniej katować resztę elementów samochodu.
-80 będzie skakał bo za duży skok trzpienia + wszystkie elementy zawiechy + maglownica i wiele innych
Dla bardziej odważnych!!! można dospawać trochę żelastwa do zawieszenia gwintowanego od golfa 2.
zwrotnica z golfa2 85-88r.
Tylko przód Audi 80/90 lata produkcji 1978-1995 bez wersji silnikowych 2.6E, 2.8E
Tylko przód Audi Coupe 1983-1988
Volkswagen Passat 1980-1988
VW Santana 1980-1988
Pasują sprężyny na przód. W zależności od pojemności silników.
Pasują od polo86c
Pasują od golfa 2. Podobno potrzeba górne talerzyki z golfa.
schwarz napisał:
Znalazłem na angielskim forum:
I've got an '84 1.8 estate and i've used shortened seat ibiza rear shocks with vr6 corrado rear springs and thats dropped the rear bout 135mm
on the front i've got shortened audi 80 shocks with mk2 golf -100mm springs! just waiting for my -10mm mk2 golf top cups to bring the front down a touch more as it's sitting ass down at the mo!
but if you were to use the standard passat rear springs on the seat shocks it should only bring it down about 95mm
a to dobra informacja jest
bo wygląda to mniej więcek tak:
_Bartosz_ napisał:
Przy przódzie- 60mm, nic nie trzeba rozklepywać ja przy - 120mm lub więcej miałem tylko wyjęte nadkola plastikowe
A jeszcze niżej zejść można na tyle od mk1/a1, przód u mnie to hmm custom, sprężyny torowe hr dedykowane do civica 4gen., zwrotnice i amortyzatory custom.
moje wydumki:
motomaniak napisał:
polecam poczytać tutaj: http://skopek.interarena.pl/info6_1.php
Z golfa na tył też nie pasują, tzn. za bardzo siada, dlatego najlepszy tam jest gwint wydaje mi się.
biju napisał:
Przód pasuje z audi 80 tył niestety już nie. Powinieneś dopasować tył z paska b3 bo chyba podobne są sprężyny jak dobrze pamiętam.
Z tego co pamiętam są dłuższe na pewno b3. Przody z b2, b3, b4 do naszych pasują. Tyl w b4 zmienili i teraz nie wiem jak to tam było.
szary_misiek napisał:
Obiecałem, że pomierzę sprężyny:
Mają 7,5 zwoju
średnica drutu 12 (na farbie wychodziło 12,5)
z dwóch stron się schodzą, na początku mają 8 cm średnicy wewnętrznej
po 1/4 zwoju 9 cm
normalna średnica gdzieś w środku 10.5 cm
Długość na ściśniętej do wyjęcia 30, czyli jakieś 40 pewnie w stanie wolnym.
Marecki_tcv napisał:
mam pytanko jeżeli do seryjnych amorków założyłbym sprężyny -40 : -60 : -80 jak by to się zachowywało przy poszczególnym obniżeniu np czym większy minus to nie będzie bardziej skakał?
vwquantum napisał:
Im niższe auto będzie tym szybciej ci będą amory wylewać. jak zarzuciłem springi -80 i amory to po miesiącu nowe zwykłe amory wylały. Myslalem że kupiłem bubel więc zakupiłem trochę lepsze na tamte czasy i historia się powtórzyła ale po prawie 2 miesiącach.
Więc -40 jeszcze to będzie jakoś działać i mniej katować resztę elementów samochodu.
-80 będzie skakał bo za duży skok trzpienia + wszystkie elementy zawiechy + maglownica i wiele innych
Dla bardziej odważnych!!! można dospawać trochę żelastwa do zawieszenia gwintowanego od golfa 2.
zwrotnica z golfa2 85-88r.
- Monter
- Support Team
- Posty: 792
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 2.2T 210KM
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Gwint w Passat B2
Jak wszyscy wiedzą, a przynajmniej Ci którzy szukali, nie ma czegoś takiego jak gwint do Passata B2
Nie ma też gwintu do Audi B2, a przynajmniej żadnego fabrycznego...
Dzisiaj znalazłem to
http://www.quattromanufaktur.de/catalog ... ucts_id=16
jutro rano podam numer konta, na które będę przyjmował datki na ten szczytny cel
Nie ma też gwintu do Audi B2, a przynajmniej żadnego fabrycznego...
Dzisiaj znalazłem to
http://www.quattromanufaktur.de/catalog ... ucts_id=16
jutro rano podam numer konta, na które będę przyjmował datki na ten szczytny cel
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Gwint w Passat B2
niezłe znalezisko szkoda że niezła też cena
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68
- Monter
- Support Team
- Posty: 792
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 2.2T 210KM
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Obniżanie zawieszenia
Czy ktoś próbował wkładać na tył zawieszenie z polo 6n/6n2?
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
- Moniek87
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 sty 2012, 23:01
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.8 90KM
- Gadu-Gadu: 5901898
- Lokalizacja: ZST
Re: Obniżanie zawieszenia
jak z golfa 2 zawieszenia siada to i z polo kleknie strasznie
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.6TD 70KM
- Lokalizacja: Jawor
- Kontaktowanie:
Re: Gwint w Passat B2
Niestety cena w euro jak zawsze zabija
Ciekawe ile kosztuje zrobienie przedniego zawiasu na zamówienie, czy się bardziej nie opłaca
Widziałem ostatnio taki zrobiony u nas w kraju gwint do BMW serii 5 E12, na prawdę porządna robota (jakby kogoś interesowało w ramach ciekawostki to polecam zajrzeć: http://tuningteam.tarnow.pl/viewtopic.php?p=47966#47966)
O i nawet znalazłem przykładową cenę z firmy która to robi: http://archiwumallegro.pl/zawieszenie_g ... 25544.html
Czyli bardziej się opłaca custom
Ciekawe ile kosztuje zrobienie przedniego zawiasu na zamówienie, czy się bardziej nie opłaca
Widziałem ostatnio taki zrobiony u nas w kraju gwint do BMW serii 5 E12, na prawdę porządna robota (jakby kogoś interesowało w ramach ciekawostki to polecam zajrzeć: http://tuningteam.tarnow.pl/viewtopic.php?p=47966#47966)
O i nawet znalazłem przykładową cenę z firmy która to robi: http://archiwumallegro.pl/zawieszenie_g ... 25544.html
Czyli bardziej się opłaca custom
- Monter
- Support Team
- Posty: 792
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 2.2T 210KM
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Obniżanie zawieszenia
pytanie mam...
co dokładnie jest nie tak z zawiasem z Audi 80 B2 na tył? siedzi za wysoko? za nisko?
co dokładnie jest nie tak z zawiasem z Audi 80 B2 na tył? siedzi za wysoko? za nisko?
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
- Moniek87
- Posty: 214
- Rejestracja: 03 sty 2012, 23:01
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.8 90KM
- Gadu-Gadu: 5901898
- Lokalizacja: ZST
Re: Obniżanie zawieszenia
tył nie pasuje do Passata z audi... tylko przód ...
- Monter
- Support Team
- Posty: 792
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:10
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 2.2T 210KM
- Gadu-Gadu: 1114840
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Re: Obniżanie zawieszenia
to że nie pasuje to wiem, pytam się dokładnie z jakiego powodu
Opel Manta A '73, VW Santana GL5 2.2T '82, VW Touran 1T2 HKL '08 2.0TDI BMN, VW Passat Kombi B4 '94 1.9 TDI
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
http://monter.info.pl/sprzedam/ <- Części nowe i używane do VW Golf, Passat, Santana, Audi 100, 200, Opel Ascona, Kadett, Manta, Rekord
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 01 cze 2012, 11:13
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1982
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: Obniżanie zawieszenia
da sie przerobic przednie kolumny na gwint, tylko twardo bedzie. ostrzegam! Jeśli ktoś zainteresowany, to walić na PW mam dwa komplety kolumn, ktore moge na to poświecić, jesli ktos bylby zainteresowany. Cena za komplet na przod w okolicach 600zl, zalezy kto jakie bedzie chcial amortyzatory...