Obniżanie zawieszenia
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 sty 2015, 9:25
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1977
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Obniżanie zawieszenia
Golf mk 1 ma z tyłu amortyzator razem ze sprężyną - Passat B1 nie. Sprężyna jest na belce, a amor przy zwrotnicy. Odzielnie
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Obniżanie zawieszenia
zwrotnicy? z tyłu? nie istnieje cos takiego z tylu
to, ze sprezyna jest oddzielnie to nie przeszkadza, bo mozna spokojnie zalozyc amor ze sprezyna na kolumnie. Jedynym problemem moze byc miejsce w budzie na ta sprezyne, bo dosc ciasno jest w b1 z tylu.
Jesli nie to sportowy amor + krotsza sprezyna ew. podkladki z regulacjami jak w bmw na tyl jesli ktos juz na sile chce miec regulowana wysokosc
to, ze sprezyna jest oddzielnie to nie przeszkadza, bo mozna spokojnie zalozyc amor ze sprezyna na kolumnie. Jedynym problemem moze byc miejsce w budzie na ta sprezyne, bo dosc ciasno jest w b1 z tylu.
Jesli nie to sportowy amor + krotsza sprezyna ew. podkladki z regulacjami jak w bmw na tyl jesli ktos juz na sile chce miec regulowana wysokosc
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 sty 2015, 9:25
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1977
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Obniżanie zawieszenia
Tak tak, nie przy zwrotnicy tylko przy kole.
Ale z tyłu jest inna budowa zawieszenia - zupełnie inaczej niż w Golfie czy B2. Jak tam zmieścić kolumnę - amor ze sprężyną. Myślę , że się nie da. Prędzej dobrać jakieś sprężyny.
Amor mocowany jest z tyłu na dwie śruby - nie ma tam gniazda na kolumnę. Trzeba by przerzeźbić - a nie chce tego robić .
Ja mam tam taki amortyzator
http://www.nanodatex.pl/amortyzator-mon ... 15189.html
a tak jest w Golfie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=446661
Jak mam to połączyć ?!
Amory tylne to prędzej Peugeot 206 , Kangoo - coś tego typu
Pytanie od czego sprężyny dobrać ? Przednie i tylne
Ale z tyłu jest inna budowa zawieszenia - zupełnie inaczej niż w Golfie czy B2. Jak tam zmieścić kolumnę - amor ze sprężyną. Myślę , że się nie da. Prędzej dobrać jakieś sprężyny.
Amor mocowany jest z tyłu na dwie śruby - nie ma tam gniazda na kolumnę. Trzeba by przerzeźbić - a nie chce tego robić .
Ja mam tam taki amortyzator
http://www.nanodatex.pl/amortyzator-mon ... 15189.html
a tak jest w Golfie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=446661
Jak mam to połączyć ?!
Amory tylne to prędzej Peugeot 206 , Kangoo - coś tego typu
Pytanie od czego sprężyny dobrać ? Przednie i tylne
- theTomasso
- Posty: 124
- Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1976
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość - POLAND
Re: Obniżanie zawieszenia
Miałem kiedyś samochód na drążkach skrętnych z tyłu i amortyzator też siedział w ciasnym miejscu
Są firmy które robią dedykowane amory wraz ze sprężyną, wyrzuca się ori drążek skrętny (sprężynę) i w miejsce amortyzatora wkłada amortyzator ze zintegrowaną sprężyną
na zdjęciu poniżej od lewej fabryczny amortyzator tył - amortyzator tył zew sprężyną - amory przednie
to jest akurat do innego samochodu ale widać że w amorach są tuleje z odsadzeniem żeby wszystko się mieściło a sprężyna dość wąska, wątpię żeby robili typowo to passata B1 bo to amorki typowo sportowe a pasastami mało kto się ściga, ale można coś zaadaptować
Zniechęca niestety dość wysoka cena takich wyrobów
Są firmy które robią dedykowane amory wraz ze sprężyną, wyrzuca się ori drążek skrętny (sprężynę) i w miejsce amortyzatora wkłada amortyzator ze zintegrowaną sprężyną
na zdjęciu poniżej od lewej fabryczny amortyzator tył - amortyzator tył zew sprężyną - amory przednie
to jest akurat do innego samochodu ale widać że w amorach są tuleje z odsadzeniem żeby wszystko się mieściło a sprężyna dość wąska, wątpię żeby robili typowo to passata B1 bo to amorki typowo sportowe a pasastami mało kto się ściga, ale można coś zaadaptować
Zniechęca niestety dość wysoka cena takich wyrobów
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 sty 2015, 9:25
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1977
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Obniżanie zawieszenia
Tak , znam tę metodę - jeżdżę w sporcie
Nie potrzebuje utwardzić zawieszenia - chcę tylko puścić go w dół o jakieś 40-50 mm. Silnik będzie diesel 1.6 bez turbo ( narazie taki plan jest ) więc sportowy zawias jest nie potrzebny . A w B1 z tyłu jest mocno mało miejsca żeby coś tam innego wsadzić
Potrzebuję info jakie sprężyny podpasują do B1 z przodu i z tyłu .
Czy skazany jestem na inwencję własną
Nie potrzebuje utwardzić zawieszenia - chcę tylko puścić go w dół o jakieś 40-50 mm. Silnik będzie diesel 1.6 bez turbo ( narazie taki plan jest ) więc sportowy zawias jest nie potrzebny . A w B1 z tyłu jest mocno mało miejsca żeby coś tam innego wsadzić
Potrzebuję info jakie sprężyny podpasują do B1 z przodu i z tyłu .
Czy skazany jestem na inwencję własną
- theTomasso
- Posty: 124
- Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1976
- silnik: 1.6 75KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość - POLAND
Re: Obniżanie zawieszenia
Ktoś musi przecierać szlaki
Ja mam w planie też lekkie obniżenie z możliwością szybkiego powrotu do serii, ale jeszcze nie prędko się za to wezmę,
Opisuj dokładnie co i z czego będzie to na pewno się komuś przyda w przyszłości
Ja mam w planie też lekkie obniżenie z możliwością szybkiego powrotu do serii, ale jeszcze nie prędko się za to wezmę,
Opisuj dokładnie co i z czego będzie to na pewno się komuś przyda w przyszłości
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Obniżanie zawieszenia
Amortyzatory z żuka moze podpasuja, ew. ford sierra, a sprezyny, to jakies sportowe, np. z bmw, moze podejda
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
-
- Posty: 81
- Rejestracja: 22 gru 2014, 18:24
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Obniżanie zawieszenia
Ja bym dał okucia na poduszce 110mm plus mały kompresorek, do tego amor np od VW T3 sportowy (MTS taki robi) gruba laga i krótki jest dość mocno.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 29 sty 2015, 9:25
- Auto: VW Passat B1
- Rok produkcji: 1977
- silnik: 1.6D 54KM
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Obniżanie zawieszenia
Od E30-E36 BMW są nieco inne - ale też przeszły mi przez myśl . W sumie mam na stanie - zerknę czy się nadadzą . Mają lekko mniejszy ostatni zwój ( o mniejszym promieniu ) ale może. . .
Amory seria są do kupienia bez problemu, żuk nie będzie potrzebny , ale nad MTS-em od T3 pomyślę. A z przodu wtedy też jakiś wkład by trzeba zaadaptować - nie wiem czy od B2 nie jest taki sam . Podjade do hurtowni pogapić się.
Poduszki to już musiały by byś też na przedniej osi. A to już cały "air-ride" trzeba by stworzyć. Było by to do ogarnięcia . . . kompresor od Omegi , albo dwa, poduszki są niedrogie ,okucia - handmade by tokarz, zawory od LPG . Ale to dokłada pracy na 3 miesiące.
Amory seria są do kupienia bez problemu, żuk nie będzie potrzebny , ale nad MTS-em od T3 pomyślę. A z przodu wtedy też jakiś wkład by trzeba zaadaptować - nie wiem czy od B2 nie jest taki sam . Podjade do hurtowni pogapić się.
Poduszki to już musiały by byś też na przedniej osi. A to już cały "air-ride" trzeba by stworzyć. Było by to do ogarnięcia . . . kompresor od Omegi , albo dwa, poduszki są niedrogie ,okucia - handmade by tokarz, zawory od LPG . Ale to dokłada pracy na 3 miesiące.
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Obniżanie zawieszenia
kombinuj
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)