Klimatyzacja
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Klimatyzacja
Temat został przeniesiony ze starego forum, jednakże nie stanowi całości dyskusji jaka się w nim odbywała. Ze względu na przejrzystość zostały w nim zachowane tylko najważniejsze posty.
bori-64 napisał:
Witam wszystkich Swego czasu (jeszcze w 2009 roku) pisałem tu na temat moich problemów z uruchomieniem oryginalnej klimy w moim Passacie. W międzyczasie szczęśliwie udało mi się skompletować większość brakujących elementów i chciałbym powoli zabrać się za testowanie wszystkiego w praktyce W związku z tym miałbym kilka pytań do bardziej doświadczonych w tym temacie kolegów:
Czy sprężarka przymocowana do bloku silnika przy pomocy uchwytu 049 260 885A była wyposażona w jakiś napinacz pasków klinowych? W moim uchwycie w jednym z narożników brakuje niewielkiego, wyłamanego fragmentu. Wg. ETKA w tym miejscu znajdowało się gniazdo jakiejś śruby (M6?). Czy ktoś z Was wie może, jakie było jej przeznaczenie? I w jaki sposób realizowany był naciąg pasków? Szczególnie wdzięczny byłbym za wszelkie zdjęcia przedstawiające okolice uchwytu sprężarki, pasków napędowych i kół pasowych przy wale silnika.
Passat rocznik '85, silnik 1.6D (seria JK) Sprężarka jest zamontowana w miejscu, w którym pierwotnie znajdował się alternator (po prawej stronie na dole bloku silnika, patrząc od strony kierowcy)
vwquantum napisał:
w pieciu cylindrach mocowanie kompresora ma śrubę na dole którą się odpycha dolną część od bloku a przez to zmienia się kąt kompresora i się napina pasek.
Potrzebuje zdjęcia tego co masz połamane możesz zrobić?
bo mam różne źródła i nie będę strzelał.
bori-64 napisał:
Tu masz zdjęcia uchwytu i sprężarki: http://moon.astro.amu.edu.pl/klima/
motomaniak napisał:
Swego czasu ktoś na forum wrzucił zdjęcia CY na wypasie, zapisałem je sobie, wrzucę tu jedno gdzie widać sprężarkę, może akurat pomoże
vwquantum napisał:
wracając do problemu
wygląda na to że te mocowanie jest na 100% dla silnika benzynowego 4 cyl. ogólnie nie widzę różnic w mocowaniu do diesla ale właśnie tu jest cały myk z napinaniem.
Ja mam w 5cyl jedno koło pasowe na kompresorze więc mam regulacje śrubę regulacyjną. Ty masz na dwa paski więc pytanie od czego ten drugi? czy jest możliwość napięcia nim? Wspoma? Altek?
Pasek jaki powinien być przy benzynie i TD to:
12,5x825 ząbkowany przy małym obciążeniu musi się uginać 5-10mm.
Kolejna sprawa tyczy się kompresora. Z silnikiem benzynowym powinien mieć tylko jedno koło pasowe Czyli masz kompresor do diesla. Co się zgadza więc masz złe mocowania.
Najgorsze jest to że znajduje informacje o 4cyl benzyna, 5cyl i Turbo diesel - nic o samym dieslu. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie i czy w ogóle były takie. Bezturbowe diesle z kompresorem
Więc mogę przypuszczać że masz złe mocowanie jeżeli chcesz zaaplikować do siebie.
Jedyne rozwiązanie jakie widzę to dorobić te uchwyty i wstawić wspome lub altka w pobliżu lub po prostu napinacz Musisz wybrać w która stronę chcesz ułożyć puzzle pod benzynę czy diesla.
Dodatkowo mogę dodać że wstępne napinanie paska od klimy z tym uchwytem bez regulacji jest na kole pasowym na wale w benzynie. Ma on kształt talerzy głębokich z krawędzią idącą tak jak tutaj:) \ / i między te talerze wchodzą podkładki które odsuwają te talerze przez co pasek wpada głębiej.
zrób zdjęcie przedniej części silnika gdzie masz altek lub/i wspomę.
bori-64 napisał:
Dokładnie tak samo jest u mnie rozwiązane napinanie paska napędzającego pompę wodną
Mam jeszcze jedno pytanie - jak wygląda u Ciebie przednia podpora silnika? Moja jest stalowa, przykręcona śrubami z boku silnika, w tych samych miejscach, w których powinna być przykręcona łapa sprężarki Wygląda na to, że te podpory w silnikach z klimą też były inne i będę musiał albo przerobić obecną, albo poszukać nowej.
Te dwa otwory na zdjęciu, które opisałeś "jak na razie nie mam pojęcia do czego są", przynajmniej "na oko" pasują idealnie do dwóch gniazd śrub w przedniej części bloku mojego silnika
Danielloo napisał:
w dieslu CY jest tak samo . w moim Q miałem takie samo ułożenie jak na fotce wyżej . poratował bym jakimś wspornikiem ale ich brak
bori-64 napisał:
Witam po raz kolejny Opisywałem tu już wcześniej moje perypetie związane z uruchomieniem oryginalnej klimy w Passacie B2. Pod koniec września byłem niemal pewien, że temat doczekał się wreszcie szczęśliwego finału - udało mi się skompletować wszystkie brakujące elementy, zamontować je do auta, napełnić instalację i (przynajmniej przez pewien czas ) rozkoszować sie chłodnym powietrzem lecącym z nawiewu. Niestety, moja radość nie trwała długo, a to za sprawą elektromagnetycznego sprzęgła sprężarki. Otóż przy nieco większym ciśnieniu w instalacji sprzęgło to po prostu zaczyna się ślizgać Dodam, że instalacja wyposażona jest zarówno w wyłacznik termiczny jak i dodatkowy wentylator skraplacza, więc przyczyną raczej nie jest zbyt wysokie ciśnienie powstające w układzie. Ostatnio sprzęgło zaczyna się ślizgać już po kilkunastu sekundach pracy sprężarki. W serwisie który regenerował sprężarkę rozkładają bezradnie ręce mówiąc, że znalezienie nowego sprzęgła do tego modelu graniczy z cudem. Może komuś z Was coś takiego wpadło w ręce lub macie jakiś pomysł jak usunąć taką usterkę?
vwquantum napisał:
To jest firma która robi sprzęgła właśnie dla Yorków i wielu innych. Okazało się że nie bawią się w sprzedaż detaliczną. Ale ktoś na ebay sprzedawał...
http://www.ogura-clutch.com/reps.html?regionID=68
Contact: Michael Hehnen
Phone: 49 5259 9329 775
Fax: 49 5259 9329 776
E-mail: mhehnen@ogura-clutch.com
Michael Hehnen, Dipl. Wirt-Ing.
Manager Sales & Marketing, Europe
Ogura Industrial
Postfach 1124
D-33001 Bad Driburg
Germany
ja np. mam model sprzęgła "035260"
klapek napisał:
jaki masz czynnik w klimie?
bori-64 napisał:
R-134. Przez długi czas zastanawiałem się, czy nie próbować znaleźć kogoś, kto napełni układ oryginalnym R-12, ale w końcu doszedłem do wniosku, że zarówno dla własnej wygody (ewentualne dopełnianie układu w przyszłości) jak i dla spokoju sumienia (zgodność z obowiązującymi przepisami) przystosuję instalację do nowego czynnika. Ze sprężarką nie było problemu, bo podczas regeneracji została rozebrana na drobne śrubki, wymyta i napełniona nowym olejem. Węże, osuszacz i zawór rozprężny też są nowe, więc raczej nic nie powinno się "pogryźć". Jedyny problem może być w tym, że R-134 pracuje pod nieco wyższym ciśnieniem, niż R-12 (niektórzy twierdzą nawet, że przy napełnianiu powinno się zmniejszyć ilość czynnika o 20% żeby obniżyć ciśnienie do nominalnego). Zastanawiałem się nawet, czy właśnie to nie jest przyczyną ślizgania się sprzęgła, ale ono zaczyna się ślizgać już przy ciśnieniu rzędu 6-8 atm, a nawet ze starym czynnikiem sprężarka powinna bez problemu "nabić" ponad 20 atm
ihbb napisał:
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie układu nagrzewnicy i nadmuchu powietrza w wersji z klimą. Czy nagrzewnica w wersji z klimą mocno różni się budową i systemem działania od nagrzewnicy montowanej w passatach bez fabrycznej klimy?
Chodzi o to, że mam w swoim pasku silnik 1.9TD AAZ. Szukam obecnie kompletu klimatyzacji z Audi 80 B3/B4 lub Passata B3/B4 z łapą i sprężarką pasującą pod mój motor.
Pozostaje mi problem jak to spasować do nagrzewnicy i całego układu nawiewów pod deską rozdzielczą w moim B2? Zastanawia mnie to czy chłodniczkę klimy pochodzącą z Audi 80 B3/B4 da się jakoś wpasować w fabryczną nagrzewnicę w B2?
Jeśli ktoś posiada zdjęcia nagrzewnicy z B2 fabrycznie wyposażonego w klimatyzację to proszę o wrzucenie na forum
Poniżej zdjęcia nagrzewnicy z mojego passata:
http://picasaweb.google.com/wardzich/Nagrzewnica#
bori-64 napisał:
Te nagrzewnice niczym sie nie różnią. Klima jest "dołożona" do standardowej instalacji, obudowa parownika klimy znajduje się obok (z prawej strony) nagrzewnicy, powietrze z parownika jest zasysane wyłącznie w obiegu wewnętrznym, po przełączeniu specjalnej klapy znajdującej się nad wlotem powietrza do nagrzewnicy.
vwquantum napisał:
ciekawe umieszczenie kompresora klimy w silniku 1.7 benzyna czyli na usa
bori-64 napisał:
Witam wszystkich Swego czasu (jeszcze w 2009 roku) pisałem tu na temat moich problemów z uruchomieniem oryginalnej klimy w moim Passacie. W międzyczasie szczęśliwie udało mi się skompletować większość brakujących elementów i chciałbym powoli zabrać się za testowanie wszystkiego w praktyce W związku z tym miałbym kilka pytań do bardziej doświadczonych w tym temacie kolegów:
Czy sprężarka przymocowana do bloku silnika przy pomocy uchwytu 049 260 885A była wyposażona w jakiś napinacz pasków klinowych? W moim uchwycie w jednym z narożników brakuje niewielkiego, wyłamanego fragmentu. Wg. ETKA w tym miejscu znajdowało się gniazdo jakiejś śruby (M6?). Czy ktoś z Was wie może, jakie było jej przeznaczenie? I w jaki sposób realizowany był naciąg pasków? Szczególnie wdzięczny byłbym za wszelkie zdjęcia przedstawiające okolice uchwytu sprężarki, pasków napędowych i kół pasowych przy wale silnika.
Passat rocznik '85, silnik 1.6D (seria JK) Sprężarka jest zamontowana w miejscu, w którym pierwotnie znajdował się alternator (po prawej stronie na dole bloku silnika, patrząc od strony kierowcy)
vwquantum napisał:
w pieciu cylindrach mocowanie kompresora ma śrubę na dole którą się odpycha dolną część od bloku a przez to zmienia się kąt kompresora i się napina pasek.
Potrzebuje zdjęcia tego co masz połamane możesz zrobić?
bo mam różne źródła i nie będę strzelał.
bori-64 napisał:
Tu masz zdjęcia uchwytu i sprężarki: http://moon.astro.amu.edu.pl/klima/
motomaniak napisał:
Swego czasu ktoś na forum wrzucił zdjęcia CY na wypasie, zapisałem je sobie, wrzucę tu jedno gdzie widać sprężarkę, może akurat pomoże
vwquantum napisał:
wracając do problemu
wygląda na to że te mocowanie jest na 100% dla silnika benzynowego 4 cyl. ogólnie nie widzę różnic w mocowaniu do diesla ale właśnie tu jest cały myk z napinaniem.
Ja mam w 5cyl jedno koło pasowe na kompresorze więc mam regulacje śrubę regulacyjną. Ty masz na dwa paski więc pytanie od czego ten drugi? czy jest możliwość napięcia nim? Wspoma? Altek?
Pasek jaki powinien być przy benzynie i TD to:
12,5x825 ząbkowany przy małym obciążeniu musi się uginać 5-10mm.
Kolejna sprawa tyczy się kompresora. Z silnikiem benzynowym powinien mieć tylko jedno koło pasowe Czyli masz kompresor do diesla. Co się zgadza więc masz złe mocowania.
Najgorsze jest to że znajduje informacje o 4cyl benzyna, 5cyl i Turbo diesel - nic o samym dieslu. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie i czy w ogóle były takie. Bezturbowe diesle z kompresorem
Więc mogę przypuszczać że masz złe mocowanie jeżeli chcesz zaaplikować do siebie.
Jedyne rozwiązanie jakie widzę to dorobić te uchwyty i wstawić wspome lub altka w pobliżu lub po prostu napinacz Musisz wybrać w która stronę chcesz ułożyć puzzle pod benzynę czy diesla.
Dodatkowo mogę dodać że wstępne napinanie paska od klimy z tym uchwytem bez regulacji jest na kole pasowym na wale w benzynie. Ma on kształt talerzy głębokich z krawędzią idącą tak jak tutaj:) \ / i między te talerze wchodzą podkładki które odsuwają te talerze przez co pasek wpada głębiej.
zrób zdjęcie przedniej części silnika gdzie masz altek lub/i wspomę.
bori-64 napisał:
Dokładnie tak samo jest u mnie rozwiązane napinanie paska napędzającego pompę wodną
Mam jeszcze jedno pytanie - jak wygląda u Ciebie przednia podpora silnika? Moja jest stalowa, przykręcona śrubami z boku silnika, w tych samych miejscach, w których powinna być przykręcona łapa sprężarki Wygląda na to, że te podpory w silnikach z klimą też były inne i będę musiał albo przerobić obecną, albo poszukać nowej.
Te dwa otwory na zdjęciu, które opisałeś "jak na razie nie mam pojęcia do czego są", przynajmniej "na oko" pasują idealnie do dwóch gniazd śrub w przedniej części bloku mojego silnika
Danielloo napisał:
w dieslu CY jest tak samo . w moim Q miałem takie samo ułożenie jak na fotce wyżej . poratował bym jakimś wspornikiem ale ich brak
bori-64 napisał:
Witam po raz kolejny Opisywałem tu już wcześniej moje perypetie związane z uruchomieniem oryginalnej klimy w Passacie B2. Pod koniec września byłem niemal pewien, że temat doczekał się wreszcie szczęśliwego finału - udało mi się skompletować wszystkie brakujące elementy, zamontować je do auta, napełnić instalację i (przynajmniej przez pewien czas ) rozkoszować sie chłodnym powietrzem lecącym z nawiewu. Niestety, moja radość nie trwała długo, a to za sprawą elektromagnetycznego sprzęgła sprężarki. Otóż przy nieco większym ciśnieniu w instalacji sprzęgło to po prostu zaczyna się ślizgać Dodam, że instalacja wyposażona jest zarówno w wyłacznik termiczny jak i dodatkowy wentylator skraplacza, więc przyczyną raczej nie jest zbyt wysokie ciśnienie powstające w układzie. Ostatnio sprzęgło zaczyna się ślizgać już po kilkunastu sekundach pracy sprężarki. W serwisie który regenerował sprężarkę rozkładają bezradnie ręce mówiąc, że znalezienie nowego sprzęgła do tego modelu graniczy z cudem. Może komuś z Was coś takiego wpadło w ręce lub macie jakiś pomysł jak usunąć taką usterkę?
vwquantum napisał:
To jest firma która robi sprzęgła właśnie dla Yorków i wielu innych. Okazało się że nie bawią się w sprzedaż detaliczną. Ale ktoś na ebay sprzedawał...
http://www.ogura-clutch.com/reps.html?regionID=68
Contact: Michael Hehnen
Phone: 49 5259 9329 775
Fax: 49 5259 9329 776
E-mail: mhehnen@ogura-clutch.com
Michael Hehnen, Dipl. Wirt-Ing.
Manager Sales & Marketing, Europe
Ogura Industrial
Postfach 1124
D-33001 Bad Driburg
Germany
ja np. mam model sprzęgła "035260"
klapek napisał:
jaki masz czynnik w klimie?
bori-64 napisał:
R-134. Przez długi czas zastanawiałem się, czy nie próbować znaleźć kogoś, kto napełni układ oryginalnym R-12, ale w końcu doszedłem do wniosku, że zarówno dla własnej wygody (ewentualne dopełnianie układu w przyszłości) jak i dla spokoju sumienia (zgodność z obowiązującymi przepisami) przystosuję instalację do nowego czynnika. Ze sprężarką nie było problemu, bo podczas regeneracji została rozebrana na drobne śrubki, wymyta i napełniona nowym olejem. Węże, osuszacz i zawór rozprężny też są nowe, więc raczej nic nie powinno się "pogryźć". Jedyny problem może być w tym, że R-134 pracuje pod nieco wyższym ciśnieniem, niż R-12 (niektórzy twierdzą nawet, że przy napełnianiu powinno się zmniejszyć ilość czynnika o 20% żeby obniżyć ciśnienie do nominalnego). Zastanawiałem się nawet, czy właśnie to nie jest przyczyną ślizgania się sprzęgła, ale ono zaczyna się ślizgać już przy ciśnieniu rzędu 6-8 atm, a nawet ze starym czynnikiem sprężarka powinna bez problemu "nabić" ponad 20 atm
ihbb napisał:
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie układu nagrzewnicy i nadmuchu powietrza w wersji z klimą. Czy nagrzewnica w wersji z klimą mocno różni się budową i systemem działania od nagrzewnicy montowanej w passatach bez fabrycznej klimy?
Chodzi o to, że mam w swoim pasku silnik 1.9TD AAZ. Szukam obecnie kompletu klimatyzacji z Audi 80 B3/B4 lub Passata B3/B4 z łapą i sprężarką pasującą pod mój motor.
Pozostaje mi problem jak to spasować do nagrzewnicy i całego układu nawiewów pod deską rozdzielczą w moim B2? Zastanawia mnie to czy chłodniczkę klimy pochodzącą z Audi 80 B3/B4 da się jakoś wpasować w fabryczną nagrzewnicę w B2?
Jeśli ktoś posiada zdjęcia nagrzewnicy z B2 fabrycznie wyposażonego w klimatyzację to proszę o wrzucenie na forum
Poniżej zdjęcia nagrzewnicy z mojego passata:
http://picasaweb.google.com/wardzich/Nagrzewnica#
bori-64 napisał:
Te nagrzewnice niczym sie nie różnią. Klima jest "dołożona" do standardowej instalacji, obudowa parownika klimy znajduje się obok (z prawej strony) nagrzewnicy, powietrze z parownika jest zasysane wyłącznie w obiegu wewnętrznym, po przełączeniu specjalnej klapy znajdującej się nad wlotem powietrza do nagrzewnicy.
vwquantum napisał:
ciekawe umieszczenie kompresora klimy w silniku 1.7 benzyna czyli na usa
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja
czyli Klima w B2 jest na R12 . Co natomiast jeśli nie da się znaleźć miejsca w którym się to tankuje. Jak się to przerabia? Czy samemu, czy gdzieś się z tym idzie? Jak uruchomić klimę po mniej więcej 20stu latach?
U mnie chłodnica klimy leży na szafie garażu i pyta się czy już czas do pracy
a pod maską pracował tylko poluzowany pasek od klimy.
Co gdybym sobie odpuścił i nawet nie montował paska czy to może zaszkodzić sprzętowi od klimy?
Czekam na pomocne opinie, udzielać się
U mnie chłodnica klimy leży na szafie garażu i pyta się czy już czas do pracy
a pod maską pracował tylko poluzowany pasek od klimy.
Co gdybym sobie odpuścił i nawet nie montował paska czy to może zaszkodzić sprzętowi od klimy?
Czekam na pomocne opinie, udzielać się
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja
http://www.passat-kartei.de/forum/viewt ... f=2&t=9763
Tu znalazłem temat z montażem klimy do paska, ale mam pytanko, ma ktoś może fotki oryginalnej budy B2 z miejscami na klimę?
Swoją drogą jakby ktoś chciał się pozbyć to ja chętnie przygarnę klimatyzację do passata
Tu znalazłem temat z montażem klimy do paska, ale mam pytanko, ma ktoś może fotki oryginalnej budy B2 z miejscami na klimę?
Swoją drogą jakby ktoś chciał się pozbyć to ja chętnie przygarnę klimatyzację do passata
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: Klimatyzacja
Sajmon, tak z ciekawości napisałem maila i to jest odpowiedź:
"Witam, sam kompresor kosztuje 2350 zł, do tego dochodzi mnóstwo innych elementów, nie wszystkie są dostępne, koszt powinien się zamknąć w ok. 6-7 tys.
Pozdrawiam.
Piotr Włodyka
Specjalista ds. Części Oldtimer, Youngtimer
Auto Group Polska Sp. z o.o.
Centrum Wrocław oddział we Wrocławiu
al. Aleksandra Brucknera 54
51-411 Wrocław
NIP: 991-036-51-28
Kom. 663 000 705
www.volkswagenclassicparts.pl
www.volkswagen-classic.pl
www.centrumwroclaw.pl"
Sent from Microwave using Tapatalk
"Witam, sam kompresor kosztuje 2350 zł, do tego dochodzi mnóstwo innych elementów, nie wszystkie są dostępne, koszt powinien się zamknąć w ok. 6-7 tys.
Pozdrawiam.
Piotr Włodyka
Specjalista ds. Części Oldtimer, Youngtimer
Auto Group Polska Sp. z o.o.
Centrum Wrocław oddział we Wrocławiu
al. Aleksandra Brucknera 54
51-411 Wrocław
NIP: 991-036-51-28
Kom. 663 000 705
www.volkswagenclassicparts.pl
www.volkswagen-classic.pl
www.centrumwroclaw.pl"
Sent from Microwave using Tapatalk
- cowboy
- Posty: 426
- Rejestracja: 06 sty 2012, 13:22
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1986
- silnik: 2.2 115KM
- Gadu-Gadu: 1264480
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja
ulala jakie ceny, trzeba teraz pilnować wozów, bo wartościowe auta mamy
a gdybyście nabijali to środkiem R12 czy czymś nowszym?
a gdybyście nabijali to środkiem R12 czy czymś nowszym?
17.03.18-rozpoczęcie-Mazury
18.03.18
18.03.18
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Klimatyzacja
no to ładna cena
tak się zastanawiam bo skoro obudowa nagrzewnicy jest taka sama w wersji z klimą i bez (?) to można by spróbować znaleźć parownik do klimy który zmieścił by się między nagrzewnicę a wentylator nawiewów jeżeli udało by się tak spasować to zostało by sterowanie nawiewami w ori panelu. Kompresor od klimy chyba starczy znaleźć taki żeby dało radę na pasku klinowym, znaleźć dla niego miejsce i dorobić łapę do kompresora i ew dodatkową do alternatora. Węże do klimy powinni w jakiś dobrym zakładzie wymierzyć i powinna być szansa dorobić.
Lub jeśli nie wejdzie parownik do ori puszki razem z nagrzewnicą to można by pokombinować kupić 2 obudowę nagrzewnicy trochu ją pociąć tak abo część ze sterowaniem dać na podszybie i zrezać coś takiego: http://52357932.fn.freenet-hosting.de/b ... thutze.jpg
a kawałek z nagrzewnicą wrzucić pod deskę i tak żeby mniej więcej to tak spasowało jak tam pod otwór http://52357932.fn.freenet-hosting.de/b ... kasten.jpg
można nawet by się pokusić i odpuścić sterowanie tą klapką na podszybiu tylko wtedy powietrze by zawsze zaciągało z wewnątrz auta.
Jak myślicie przeszło by to?
tak się zastanawiam bo skoro obudowa nagrzewnicy jest taka sama w wersji z klimą i bez (?) to można by spróbować znaleźć parownik do klimy który zmieścił by się między nagrzewnicę a wentylator nawiewów jeżeli udało by się tak spasować to zostało by sterowanie nawiewami w ori panelu. Kompresor od klimy chyba starczy znaleźć taki żeby dało radę na pasku klinowym, znaleźć dla niego miejsce i dorobić łapę do kompresora i ew dodatkową do alternatora. Węże do klimy powinni w jakiś dobrym zakładzie wymierzyć i powinna być szansa dorobić.
Lub jeśli nie wejdzie parownik do ori puszki razem z nagrzewnicą to można by pokombinować kupić 2 obudowę nagrzewnicy trochu ją pociąć tak abo część ze sterowaniem dać na podszybie i zrezać coś takiego: http://52357932.fn.freenet-hosting.de/b ... thutze.jpg
a kawałek z nagrzewnicą wrzucić pod deskę i tak żeby mniej więcej to tak spasowało jak tam pod otwór http://52357932.fn.freenet-hosting.de/b ... kasten.jpg
można nawet by się pokusić i odpuścić sterowanie tą klapką na podszybiu tylko wtedy powietrze by zawsze zaciągało z wewnątrz auta.
Jak myślicie przeszło by to?
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja
No właśnie ja potrzebuje tylko tego nawiewu:
Resztę sobie dokompletuję, bo i tak silnik będę miał po swapie nowszy to od niego kompresor itp. wiec Borys jak mozesz to zapytaj czy maja sam ten "nawiew" i za ile
Resztę sobie dokompletuję, bo i tak silnik będę miał po swapie nowszy to od niego kompresor itp. wiec Borys jak mozesz to zapytaj czy maja sam ten "nawiew" i za ile
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Klimatyzacja
Z tego co widziałem w ETCE ten łącznik nawiewu na podszybie jest bardzo podobny albo identyczny w Audi 80 B2 więc można takiego szukać
Edit: W VWclassic parts sam ten nawiew 500 ojro do audi 80 B2
Edit: W VWclassic parts sam ten nawiew 500 ojro do audi 80 B2
- szatanq
- Posty: 437
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 20:03
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1988
- silnik: 1.8i 90KM
- Gadu-Gadu: 0
Re: Klimatyzacja
ma ktoś ETKA klimy do passka albo więcej info bo będzie montaż
- vwquantum
- Posty: 1277
- Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
- Auto: VW Quantum
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 2.1 115KM
- Gadu-Gadu: 3709678
- Kontaktowanie:
Re: Klimatyzacja
a klime masz z 4 cylindrowego? benzyny diesla? 5cylindrów?
Napisz jakie częsci posiadasz. Jak wygląda regulacja nawiewu na podciśnienia czy na linki? plus włącznik AC?
Napisz jakie częsci posiadasz. Jak wygląda regulacja nawiewu na podciśnienia czy na linki? plus włącznik AC?
VW Quantana
viewtopic.php?f=10&t=68
viewtopic.php?f=10&t=68