Halogeny przód co i jak????

Damik92
Posty: 70
Rejestracja: 17 gru 2014, 9:48
Auto: VW Passat B2
Rok produkcji: 1987
silnik: ------------
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Luzino
Kontaktowanie:

Halogeny przód co i jak????

Post autor: Damik92 » 31 gru 2014, 13:52

Siemka... Mam problem, bo w passacie mam halogeny na przodzie, jest przełącznik pod halogeny, idą od niego kable itd..
Ale pod maską nie mam wtryczek do nich... Jest tylko z tego co wyczytałem w innych tematach masa do halogenów. Żadnej ukrytej wiązki itp nie znalazłem na której pojawiałby się + po przełączeniu przycisku
Jak je podłączyć, skąd pociągnąć kable żeby było to podłączone tak jak powinno być?

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Halogeny przód co i jak????

Post autor: maro0912 » 31 gru 2014, 15:10

przełącznik ma 2 pozycje czy 1?
jeśli ma 2 to albo dołożyć przekaźnik i pociągnąć nowe kable do halo
jeśli 1 to albo 2 przełącznik 1 pozycyjny albo szukać 2 pozycyjnego i postąpić jak wyżej

co do ułożenia kabli to z przełącznika do kasetki tak żeby nie wisiał byle gdzie i z kasetki pod maskę tam gdzie wszystkie kable idą
Obrazek

Awatar użytkownika
vwquantum
Posty: 1277
Rejestracja: 21 gru 2011, 15:21
Auto: VW Quantum
Rok produkcji: 1987
silnik: 2.1 115KM
Gadu-Gadu: 3709678
Kontaktowanie:

Re: Halogeny przód co i jak????

Post autor: vwquantum » 31 gru 2014, 15:15

używales opcji szukaj na forum?

post4466.html?hilit=halogeny#p4466

Awatar użytkownika
nemsiu
Posty: 141
Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1979
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 884088
Skype: nemsiu
Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa

Re: Halogeny przód co i jak????

Post autor: nemsiu » 11 mar 2015, 11:05

Witam!

Nie piszę w temacie który podał Quantum, bo u mnie jest trochę inny problem a właściwie pomysł na halogeny. W moim b1 miałem zamontowane z przodu halogeny, nie wiem czy oryginalne czy nie.
Obrazek
Ale za bardzo nie miałem nawet przycisku do tego aby je włączyć.

I wpadłem na pomysł, że schowam je za dolna kratka (grillem), zrobie żółte i powinno to dać fajny efekt. Wymyśliłem też że zrobię to na potencjometrze aby regulować moc żarówek. Pytanie jest jak to zrobić i czy wgl się da? Mam w środku taką gałkę ( oryg była do sterowania głośnikami, czy ma grać przód czy tył - swoją drogą ciekawe rozwiązanie).
Obrazek (tam na dole pod 3 zegarami)

Chciałem pod to podłaczyć potencjometr który by sterował mocą halogenów, także w dzień mógłbym jezdzić z mocniej świecącymi a w nocy z tlącymi się żeby był fajny efekt.

Da się coś takiego zrobić?

Awatar użytkownika
maro0912
Posty: 881
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
Auto: Inne
Rok produkcji: 1992
silnik: 2.0 115KM
Skype: marekgoszcz
Lokalizacja: Andrychów

Re: Halogeny przód co i jak????

Post autor: maro0912 » 11 mar 2015, 18:24

dać się pewnie da tylko kwestia czy nie spali Ci tego potencjometru jeśli puścisz bezpośrednio przez niego taki prąd jaki idzie na 2 halogeny.
Obrazek

Awatar użytkownika
nemsiu
Posty: 141
Rejestracja: 07 sie 2014, 19:28
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1979
silnik: 1.6D 54KM
Gadu-Gadu: 884088
Skype: nemsiu
Lokalizacja: Kamienica Polska/Częstochowa

Re: Halogeny przód co i jak????

Post autor: nemsiu » 11 mar 2015, 19:06

No nie jestem dobry z elektryki także pytam jak to zrobić żeby było dobrze :P

Awatar użytkownika
theTomasso
Posty: 124
Rejestracja: 06 lut 2015, 17:24
Auto: VW Passat B1
Rok produkcji: 1976
silnik: 1.6 75KM
Gadu-Gadu: 0
Lokalizacja: Zamość - POLAND

Re: Halogeny przód co i jak????

Post autor: theTomasso » 11 mar 2015, 20:59

nawet jak dasz odpowiednio mocny potencjometr/opornik to będzie się bardzo mocno grzał, standardowe żarówki w halogenach to 110W a to już spory prąd, wentylator nawiewu bierze mniej prądu i jak chodzi na 1-szym biegu to opornica nagrzewa się że jej nie dotkniesz i do tego zazwyczaj jest w tunelu powietrza chłodzona zasysanym powietrzem a tu będziesz miał to w środku i może się okazać że wytopi ci panel
lepiej wstawić dodatkową żarówkę 5/10W w halogen i osobny włacznik, nawet w miejscu tej galki - są takie albo wyciągane albo przekręcane


Odpowiedz