Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
nie wiem jaką masz kostkę ale:
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
No ok, u mnie kostka wygląda tak:
A pod maską mam żółtego skurczybyka, który nie jest nigdzie podpięty i gdzie on ma być?
A pod maską mam żółtego skurczybyka, który nie jest nigdzie podpięty i gdzie on ma być?
- Sajmon
- Posty: 1296
- Rejestracja: 31 sty 2013, 11:19
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1984
- silnik: 2.0 115KM
- Gadu-Gadu: 141061
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontaktowanie:
Re: Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
w bloku gdzieś albo przy podstawie filtra oleju powinieneś mieć czujnik ciśnienia oleju, jeden jest na niebieski kabel drugi na zolty, jesli nie masz zadnego "wolnego" to zewrzyj ten kabelek do masy
ES Performance - kompletne naprawy aut z grupy VAG, modyfikacje, swapy, tuning od A do Z
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
Grafika komputerowa - wizytówki, bilety, plakaty, ulotki, logotypy, banery (po godzinach)
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
No właśnie nigdzie nie widzę tego czujnika, a w podstawie filtra później będzie ta bańka do vdo. Btw, zwarłem to do karoserii, ale po kilku chwilach znowu zaczęło świecić i brzęczeć. Coś jest strzelone w zegarach? Bo na tych z samym zegarkiem nie ma problemu, ot czasami się zaświeci kontrolka, ale dodam lekko gazu i gaśnie, a potem jest spokój jak puszczę.
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
spróbuj założyć swój prędkościomierz (ten z zegarów które nie brzęczą) do zegarów z obrotkiem i sprawdź
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
Ale co ma do tego prędkościomierz? Stare zegary mam MM, a te z obrotkiem są VDO i mają ciut inne podłączenie prędkościomierza.
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
chodzi o to że jak się nie mylę to ta płytka z tyłu prędkościomierza odpowiada za te czujniki
-
- Posty: 667
- Rejestracja: 26 lis 2012, 21:22
- Auto: VW Passat B2
- Rok produkcji: 1987
- silnik: 1.6TD 70KM
- Gadu-Gadu: 0
- Tlen: szborys@tlen.pl
- Lokalizacja: Chojnów/Legnica
Re: Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
Ta metalowa na górze?
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
chodzi mi o ten układ elektroniczny, możesz ew spróbować przekładki samego układu z jednego prędkościomierza do drugiego ale nie wiem czy pasuje
E: 2 przyczyny załączania się brzęczka i kontrolki oleju:
brak czujnika wysokiego ciśnienia (biały) a w aucie instalacja pod takowy -> kabel od czujnika do masy
pęknięty plastik który trzyma konektor w czujniku przez co czasem przerywa połączenie i załącza się brzęczek -> wymiana czujnika
E: 2 przyczyny załączania się brzęczka i kontrolki oleju:
brak czujnika wysokiego ciśnienia (biały) a w aucie instalacja pod takowy -> kabel od czujnika do masy
pęknięty plastik który trzyma konektor w czujniku przez co czasem przerywa połączenie i załącza się brzęczek -> wymiana czujnika
- maro0912
- Posty: 881
- Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:10
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 1992
- silnik: 2.0 115KM
- Skype: marekgoszcz
- Lokalizacja: Andrychów
Re: Kontrolka ciśnienia oleju i brzęczenie.
męczyło mnie to ciągłe brzęczenie więc zainwestowałem w przyrząd do pomiaru ciśnienia żeby mieć pewność że nie zajeżdżam silnika, czujnik zmieniony jakieś 3 dni temu dalej się zdarzało że zabrzęczał, poziom oleju w normie trochu poniżej max, głównie piskał na ciepłym powyżej 2200 RPM
i wyniki pomiarów:
Zimny wolne obroty: `6,9 BAR
Zimny koło 2kRPM `6,9 Bar
Ciepły (zaraz po pomiarach wystartował wiatrak więc woda koło 100*C? więc olej pewnie 75-80)
wolne obroty ok 1 Bar
2kRPM 3,3BAr
2,5kRMP 4,1 Bar
3kRMP 5,17BAR
W sam naprawiam jest napisane że przy ciepłym oleju (80*C) powinno być przy 2000 obrotów około 2Bar u mnie tyle jest przy 1400 obrotów. Więc wnioskuje sobie, że wszystko jest z układem smarowania OK.
Jakieś wasze opinie? Coś jeszcze warto sprawdzić? Czy śmigać beztrosko i kontrolką się nie przejmować zbytnio?
i wyniki pomiarów:
Zimny wolne obroty: `6,9 BAR
Zimny koło 2kRPM `6,9 Bar
Ciepły (zaraz po pomiarach wystartował wiatrak więc woda koło 100*C? więc olej pewnie 75-80)
wolne obroty ok 1 Bar
2kRPM 3,3BAr
2,5kRMP 4,1 Bar
3kRMP 5,17BAR
W sam naprawiam jest napisane że przy ciepłym oleju (80*C) powinno być przy 2000 obrotów około 2Bar u mnie tyle jest przy 1400 obrotów. Więc wnioskuje sobie, że wszystko jest z układem smarowania OK.
Jakieś wasze opinie? Coś jeszcze warto sprawdzić? Czy śmigać beztrosko i kontrolką się nie przejmować zbytnio?